سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت: کاهش بارترافیکی از ملزومات تحقق هوای پاک است و باید با فرهنگ سازی صورت گیرد.

کاهش بار ترافیکی لازمه تحقق هوای پاک استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، وحیدقربانی سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری در جلسه کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای استان گفت: مدیریت و کاهش بار ترافیکی در قالب ارتقاء استاندارد‌های زیست محیطی، اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول قابل اجرا است.

وی یکی از این راه‌ها را بهره برداری از کنار گذردر کلانشهر مشهد دانست و تصریح کرد: بهره برداری از کنارگذر، تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر کاهش ترافیک و بهبود استاندارد‌های زیست محیطی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری با اشاره به بهره برداری از کنارگذرشمالی مشهد گفت: کنارگذرجنوبی هم باید مورد بهره برداری قرارگیرد تا از اتلاف انرژی و سوخت جلوگیری و درعین حال، با سالم سازی هوا و کاهش ترافیک رضایت عمومی حاصل شود.

قربانی افزود: مدل ترافیکی مشهد نیز باید با مدیریت ترافیک و ملاحظات زیست محیطی همراه باشد و در این حالت می‌توان آلودگی هوا را کاهش داد.

سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس راهور استان هم در این جلسه گفت: هم اکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از کامیون‌ها و دیگر خودرو‌های سنگین در سطح شهر تردد می‌کنند که با توجه به کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، تعداد اندکی از آن‌ها اعمال قانون می‌شوند.

وی تصریح کرد: تردد این خودرو‌ها نقش قابل ملاحظه‌ای در وقوع تصادفات درون شهری دارد و لازم است برای کاهش این مشکلات، کنارگذر‌های شمالی و جنوبی فعال باشد.

در این جلسه همچنین عنوان شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در مجموع مشهد ۳۰ روزهوای پاک، ۲۱۳ روز هوای سالم، ۳۲ روزهوای ناسالم برای گروه‌های خاص و ۳ روزناسالم برای عموم مردم داشته که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ وضعیت هوای مشهد بهترشده است.

همچنین برای گسترش استفاده از موتورسیکلت برقی مقرر شد زیرساخت‌ها و فرهنگ سازی لازم به منظور ترغیب استفاده کنندگان از خودرو‌های شخصی به استفاده از موتورسیکلت برقی فراهم آید.

انتهای پیام//آ. ح
 

عدم اعمال قانون بدلیل کمبود امکانات نرم افزاری

برچسب ها: ترافیک ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۷
خودروهای سنگین تنها ترددشان برای شهروندان عذاب اورنیست اگر درسطح شهر ومناطق مسکونی گشتی داشته باشید مشاهده می فرمایید اکثرمحله ها .خیابانهای پرترددومیلانها وکوچه هاراخود روهای سنگین ( کمپرسی .حرثیل .خاوروتریلی و.........)به پارکینگ واپاراتی وکارواش تسرخود تغییرکاربری داده اندوعلاوه بر انواع معضلات ومزاحمت وسلب امنیت از ساکنین وتولید الایندگی راابااین بی فرهنگی درجامعه مسکونی بوجود اورده اند نطیرش انتهای فرامرز عباسی خیابان بهاران تا انتها وخیابان فخر وظفروهمچنین میدان قایم به طرف میدان شهید فهمیده باند کند روجلو منازل مسکونی(شهید چراغچی ) وگشت های پلیس هم در ترددشان می بینند ولیکن به چه عللی اعمال قانون نمی نمایند والله واعلم به مراجع ذیربط هم که تماس می گیری نظیر 110 وراهنمایی رانندگی وشهرداری محل و.....فقط اطلاعات دریافت می کنند سرانجام پاسکاری
آخرین اخبار