33 هزار و 513 مترمکعب سازه ی آبخیزداری امسال، با هدف کنترل سیلاب و کاهش ورود رسوب به داخل سدها، در طبس اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محمدیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس گفت: این سازه ها شامل ۲۸ هزار متر مکعب بند خاکی، 4 هزار و 767 متر مکعب سازه سنگ ملاتی و ۷۴۶ متر مکعب سازه گابیونی است که در بالادست سدهای کریت و نهرین و حوضه آبریز دیهوک اجرا شده است.

وی اعتبارات این سازه ها را مربوط به منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرد و افزود: برای سازه های سد کریت، 698 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد که  دو چشمه و یک قنات از مزایای اجرای این سازه ها بهره مند می شوند.

محمدیان افزود: در حوضه ی سد نهرین نیز سازه ی گابیون و سنگ ملاتی با هدف کمک به ذخیره سازی منابع آب زیرزمینی و همچنین کنترل سیلاب های مخرب با هزینه یک میلیارد تومان اجرا شد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس، هزینه سازه های آبخیزداری حوضه ی دیهوک  را نیز 611 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: شهرستان طبس ۵.۵ میلیون هکتار وسعت دارد که ۵.۴ میلیون هکتار آن جزء زمین های ملی به شمار می آید و وسعت بیابان های طبس نیز ۳.۳ میلیون هکتار است که بر این اساس اجرای طرح های آبخیزداری در این شهرستان باید با توجه اعتباری بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام / ط ا

سازه آبخیزداری در طبس اجرایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.