محمد جواد آذری جهرمی همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۹۸به مجلس توسط رئیس جمهور در مورد بودجه اختصاص داده شده به وزارت ارتباطات توضیح داد و بر لزوم شفافیت بودجه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز رئیس جمهور همراه با تعدادی از وزرای کابینه خود در صحن علنی مجلس حاضر شد و پس از یک ساعت سخنرانی، لایحه بودجه را به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. پس از ارائه بودجه، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشته توئیتی، توضیحاتی در مورد بودجه پیش‌بینی شده برای سال  ۹۸ در حوزه ارتباطات به اشتراک گذاشت و  در ادامه بر لزوم شفافیت بودجه تاکید کرد.


بیشتر بخوانید:  رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۹۸ را تقدیم مجلس کرد+ متن لایحه


جهرمی در رشته توییت خود نوشت:

«امروز و در صحن علنی مجلس، رئیس جمهور @Rouhani_ir از لزوم شفاف‌سازی در بودجه و ضرورت توسعه دولت الکترونیک سخن گفتند و نقادان را به نقادی و افکار عمومی را به حمایت از اصلاحات ساختاری دعوت کردند. در پاسخ به این دعوت به عنوان عضو کابینه پیش‌قدم می‌شوم».

وزیر

«از دو پیشنهاد وزارت ارتباطات در لایحه بودجه خبری نیست.پیشنهاد استفاده بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را داشت و نیز پیشنهاد تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی که انحصار کنونی آن،مانع توسعه است».

وزیر

«از این دو پیشنهاد برای بررسی، یکی به شورای‌ عالی‌ امنیت ملی ارجاع شد و دیگری به کمیسیون فرعی اقتصاد. این یعنی یکسال از دست دادن زمان».

وزیر

«مطابق مصوبه مجلس، همه درآمدهای حوزه ارتباطات بایستی در توسعه زیرساخت‌های آن هزینه شود.در قانون سال قبل،به ۳۹٪ تقلیل یافت. سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال لحاظ شده که تخصیص کنونی آن "صفر" است.امسال اسما ۵۰٪ اعتبارات بازخواهد گشت هر چند رسما را خدا میداند».

وزیر

در ادامه وزیر ارتباطات توییت‌هایی را با هشتگ #شفاف_سازی به اشتراک گذاشت و در سه مرحله لزوم شفافیت بودجه را توضیح داد.آذری جهرمی نوشت:

«اولین شفاف سازی بودجه‌ای این است که سازمان برنامه و بودجه جدول مقایسه‌ای تخصیص‌ها به دستگاهها در ۴ سال اخیر را به تفکیک منتشر کند. امری که به اصلاح ساختار اداره کشور کمک شایانی خواهد کرد».
وزیر

«دومین و مهمترین شفاف سازی بودجه‌ای این است که در شرایط عدم تحقق اعتبارات، به صورت روشن بگوییم کدام ماموریت‌ها تعدیل شده است. تعدیل اهداف برنامه‌های بالادستی در کنار کاهش بودجه‌ها بایستی به صورت دقیق روشن شود».
وزیر

«سومین مورد شفاف سازی این است که بگوییم ردیف بودجه توسعه دولت الکترونیکی که مورد تاکید همه مسئولین نظام است و در سخنان رئیس جمهور محترم نیز مورد تاکید قرار گرفت، کجاست و بناست چگونه هزینه شود؟».
وزیرانتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار