عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمتر کسی است که در زندگی خود حداقل یک بار درد کمر را تجربه نکند.

درد‌های اسکلتی در زنان از شیوع بیشتری برخوردار است/کمبود ویتامین D یکی از علل افزایش درد‌های عضلانی و اسکلتیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، امین اظهری عضو هیات علمی گروه طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه درد‌های اسکلتی در زنان شیوع بیشتری دارد گفت: درد‌های اسکلتی عضلانی شیوع و هزینه بالایی دارد و کمتر کسی است که در زندگی خود یک بار درد کمر را تجربه نکند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از درد‌های اسکلتی مغفول مانده ایم تصریح کرد: کاهش وزن، رعایت ارگونومی، تغذیه مناسب و ورزش، داشتن کیف و کفش مناسب از جمله روش‌های پیشگیری از بروز درد‌های اسکلتی به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی گروه طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش سن درد‌های زانو و اسکلتی عضلانی آغاز می‌شود که برای کاهش این درد، کاهش وزن یکی از بهترین راهکار هاست.

اظهری با اشاره به اینکه حمل بار در کوله پشتی روی ۲شانه و پهنای بند، ۵سانتی متر است، افزود: چیدمان صحیح بار به این شکل است که قسمت سنگین بار به ستون فقرات نزدیکتر باشد و کوله پشتی در محل مناسب باشد به نحوی که انتهای کوله موازات ناف باشد.

وی کمبود ویتامین دی را یکی دیگر از علل افزایش درد‌های عضلانی و اسکلتی عنوان و تصریح کرد: برای بررسی علل درد‌های اسکلتی باید به پزشک مراجعه کرد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پا قلب دوم انسان است بنابراین کفش مناسب باید با سلامتی پا سازگار باشد و لزوما زیبا‌ترین کفش بهترین کفش نیست گفت: بهترین زمان برای تهیه کفش بعد از ظهر نزدیک به غروب آفتاب است چرا که در آن زمان پا در اندازه واقعی خود قرار دارد.

اظهری با تاکید براینکه پاشنه کفش باید ۲سانتی متر باشد، افزود: بهتر است کودکان کفش‌های ساق دار بپوشند تا تعادل مچ پا حفظ شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای کاهش درد‌های کمری باید نحوه صحیح بلند کردن اجسام را بیاموزیم تصریح کرد: برای بلند کردن اجسام، جسم را به خود نزدیک کنید و به کمک زانو‌ها آن را بلند کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه عضلات گردن ما حساس است، گفت: سر انسان حدود ۵تا۷کیلو وزن دارد که اگر سر در شرایط صحیحی قرار نگیرد فشار زیادی به گردن وارد می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برای کاهش درد‌های کمری باید نحوه صحیح بلند کردن اجسام را بیاموزیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار