رادمنش از راه‌اندازی سامانه آرد و سایر مصارف در استان قم در استان قم خبر داد.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهزاد رادمنش مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به اهمیت هدفمند کردن فرایند توزیع و فروش آردگفت:دولت برای جلوگیری از هدر رفت منابع کشور و سوءاستفاده‌های احتمالی و دلال گری و همچنین مدیریت و شفاف‌سازی فرایند توزیع و فروش آرد، تصمیم به هدفمندی این فرآیند کرده است.
 
وی از راه‌اندازی سامانه آرد و سایر مصارف خبر داد واضافه کرد: این سامانه از اول دی‌ماه پس از طی کردن مراحل آزمایشی آن در سمنان و رفع ایرادات آن برای شفاف‌سازی فرایند توزیع و فروش آرد آغاز به کارکرده و همه مصرف‌کنندگان آرد چه دولتی و چه آزاد را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
 
وی اصرار دولت درراه اندازی این سامانه را برای شفاف‌سازی فروش گندم عنوان کرد و ادامه داد: مقاومت‌هایی از طرف صنوف و فروشندگان اتفاق افتاد، ولی چون این سامانه سبب شفاف‌سازی فروش گندم می‎‌شود دولت بر آن اصرار داشته و شرط اساسی ثبت‌نام در این سامانه داشتن پروانه فعالیت است.
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم، یکی از دلایل لزوم اجرای سامانه را تفاوت قیمت آرد در بازار و آرد دولتی دانست و عنوان کرد: وجود واسطه‌گری و قاچاق آرد و گندم و فروش خارج از سیستم سبب ایجاد اختلال در سیستم فرآیند خریدوفروش گندم در کشور شده که دولت در این راستا سامانه‌ای "آرد سایر مصارف" راه‌اندازی کرده است.
 
رادمنش افزود: مصرف‌کنندگان با مراجعه به اتحادیه‌های خود نام کاربری و پسورد دریافت کرده و با افتتاح حساب در بانک سپه لینک ارتباطی بین کارخانه‌دار، نانوا، شرکت‌های غله و بازرگانی با مصرف‌کننده ایجاد می‌شود تا بتوانند خرید خود را به‌صورت آنلاین و ازهر کارخانه و شهری که می‌خواهند انجام دهند.
 
وی تعداد ثبت‌نام کنندگان واحد نانوایان را ۲۳۱ واحد اعلام کرد و گفت: نانوایان دولتی که سال‌هاست از طریق سامانه آرد موردنظر خود را تهیه می‌کنند و تا امروز از ۲۷۰ نانوایی آزد پز ۲۳۱ واحد ثبت‌نام کرده و مابقی واحد‌ها دارای مشکلات در حوزه پروانه فعالیت و سایر مجوز‌ها هستند که نتوانستند در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند.
 
وی از خرید ۱۰۰ واحد آزد پز از سامانه "آرد و سایر مصارف" خبر داد و اشاره کرد: در این ۵ روز ۱۰۰ واحد نانوایی فرایند خرید آرد خود را از سامانه انجام داده‌اند، ولی به علت اشباع استان از آرد هنوز باقی واحد‌ها اقدام به خرید نکرده‌اند.
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم یکی از حسن‌های این سامانه را نظارت بر نانوایی‌های آزد پز دانست وگفت: نان مقوله مهمی است که رابطه مستقیم با سلامت و بهداشت جامعه داشته و متأسفانه نمی‌توانستیم نظارت درستی بر نانوایی‌های آزد پز داشته باشیم که با ثبت‌نام در سامانه واحد‌های آزد پز مکلف بر رفع نواقص بهداشتی و ارائه پروانه فعالیت و مجوز‌های دیگر فعالیت هستند.
 
رادمنش با تأکید دوباره بر شفاف‌سازی فرایند توزیع آرد بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به فروش گندم توسط بانک، دولت، اداره غلات و بازرگانی، خریداران و سایر مرتبطان قابل‌بررسی بوده و به این صورت بخش عظیمی از منابع یارانه‌ای کشور قابل‌کنترل است.

انتهای پیام/ ح

سامانه آرد و سایر مصارف در استان قم راه‌اندازی شد

برچسب ها: سامانه آرد ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار