استاندار اردبیل گفت: با واگذاری مناسب شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به سرمایه گذار با اهلیت، کارکنان در این شرکت از امنیت شغلی بیشتری برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان اردبیل تصریح کرد: از 2  هزار نیروی کار این مجتمع، یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم با این مجتمع قرار داشتند که این قرار داد به صورت مستقیم بین شرکت و این کارکنان منعقد شد.

وی ادامه داد: شهرستان پارس آباد در آینده نزدیک به واسطه این واگذاری از رونق اقتصادی و افزایش تولیدی برخوردار خواهد شد.

بهنام جو گفت: این شرکت درخواست ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در منطقه دارد و با ایجاد این شهرک ، تولیدات این مجتمع افزایش یافته و موجب رونق اشتغال و اقتصاد می شود.

وی بیان کرد: همچنین سرمایه گذاری که شرکت کشت وصنعت مغان به وی واگذار شده نسبت به افزایش بهره وری و افزایش میزان اشتغال در این مجتمع قول مساعد داده است.

استاندار اردبیل اظهار داشت : برخی واحدهای این مجتمع غیر فعال بوده و یا درصد بسیار اندکی از ظرفیت آن ها فعال بود که سرمایه گذار جدید این واحد ها را فعال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه واگذاری چنین مجتمع بزرگی در چند سال اخیر با این موفقیت درکشور بی سابقه است، افزود: با واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی سه هزار و 540 میلیارد تومان بازپرداخت عاید کشور و استان خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه به سایر اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت از تولید ، گفت: با پیگیری های انجام گرفته در مرکز اختصاص ارز به واحدهای تولیدی برای وارد کردن ماشین آلات و مواد اولیه تسریع می یابد.

 وی افزود: بر اساس رایزنی های انجام گرفته با رئیس کل بانک مرکزی و انجام کارشناسی های لازم اختصاص ارز به واحدهای تولیدی استان سرعت یافته است.

بهنام جو گفت: همچنین معافیت یک میلیون دلاری صادرات برای صادرکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که با پیگیری های انجام گرفته برای استان و حتی صادرکنندگان کشور محقق شد.

وی حمایت از تولیدکنندگان را مهم ترین گام در راستای اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی دانست وگفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در پایاب سد خداآفرین یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای گسترش تولید و اشتغال در استان دنبال می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد : ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان می تواند به رونق تولیدات کشاورزی ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه منجر شود.

انتهای پیام/ح

 

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان اردبیل

برچسب ها: کشت و صنعت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.