رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با فعالیت کمیسیون رفع تداخلات در سالجاری بیش از 4500 هکتار از اراضی ملی به کشاورزی در اردبیل ملحق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در کارگروه رفع تداخلات مرکزی و کمیسیون رفع تداخلات استان های آذربایجان غری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان افزود: در تعداد 10 شهرستان استان تاکنون تعداد 8 جلسه رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی برگزار شده است و در طی دو سال گذشته با تعداد 11 شرکت مشاور قرارداد منعقد شده است و مقرر گردیده است تا این تعداد شرکت 245 هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهند که تاکنون این شرکت های مشاور با هماهنگی و همکاری های تنگاتنگ مدیریت امور اراضی استان موفق شده اند در سه پلاک مجموعا ً به مساحت 45 هزار و 595 هکتار در 36 پلاک رفع تداخل را انجام دهند و مقدمات لازم را در خصوص تهیه نقشه کاداستر و جانمایی و ثبت در سیستم های رایانه ای انجام دهند. 

وی بیان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی که صورت گرفته تاکنون 5 هزار و 707 هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزی ملحق شده و در مسیر تولید انواع محصولات زراعی قرار گرفته است که از این میزان 4 هزار و 531 هکتار مربوط به عملکرد دستگاههای اجرایی در سالجاری است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تهیه نقشه کاداستر در سه شهرستان اردبیل، بیله سوار و پارس آباد انجام گرفته است بطوریکه در شهرستان پارس آباد با پیشرفت فیزیکی 100 درصد مجموعا 37 هزار و 500 هکتار از اراضی کاداستر و جانمایی شده است. نیکشاد افزود: در سالجاری قرارداد تهیه نقشه کاداستر در سطح 50 هزار هکتار برای شهرستان بیله سوار نیز صورت گرفته است که میزان پیشرفت فیزیکی تاکنون در این شهرستان 20 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: قرارداد تهیه نقشه کاداستر در شهرستان اردبیل نیز در سطح 50 هزار هکتار منعقد شده است که تاکنون 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: همکاری های تنگاتنگی مابین منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ثبت اسناد و املاک استان و همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با سازمان جهاد کشاورزی در خصوص رفع اختلافات عشایر دشت مغان با شرکت های کشت و صنعت نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

تهیه نقشه کاداستر در سه شهرستان اردبیل انجام گرفته است

برچسب ها: کشاورزی ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.