مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار برگزاری جشنواره همیاران میراث فرهنگی این استان در شهرستان ها شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در نشست هم اندیشی با روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها تصریح کرد: این جشنواره فرصتی جهت تبیین اهمیت و جایگاه همیاران میراث فرهنگی به مانند همیاران پلیس خواهد بود.

وی افزود: در بحث آموزش و اطلاع رسانی صیانت از آثار تاریخی با ضعف مواجه هستیم و لازم است از ظرفیت شوراها، دهیاران و بسیج و همچنین تشکل های مردم نهاد و مدارس نیز استفاده کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: همچنین برگزاری منظم جلسات انجمن های میراث فرهنگی شهرستان ضروری است و انتظار می رود هر سه ماه یکبار این جلسات تشکیل شود.

فلاحی تاکید کرد: به بهانه تشکیل این جلسات می توان بازدید های منسجم از ابنیه های تاریخی را تدارک دید تا در بین عموم مردم نسبت به صیانت از آثار تاریخی حساسیت ایجاد کرد.

همچنین فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها در تشدید نظارت بر آثار تاریخی شد.

صابر افضل نیا تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی لازم است شهرستان ها از ظرفیت نیروی انتظامی و پاسگاه های مرزبانی استفاده کنند.

وی با اعلام آمادگی یگان حفاظت در تشدید بازدید و نظارت بر آثار تاریخی، افزود: همچنین طراحی سامانه میراث بان فرصتی جهت تقویت برنامه های نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/ع

همیاران میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.