جذب ۱۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی خراسان رضوی/آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان نسبت به‌کشور بالا است
سرپرست استانداری خراسان رضوی از جذب ۱۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: در چهلمین سال انقلاب دشمنان به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم هستند، ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده شود، در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و دیگر حوزه‌ها فعالیت‌های زیادی صورت گرفته که باید به‌آن‌ها پرداخته شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: امروزه انقلاب درخت تنومندی شده که سایه اقتدارش بر کشور و منطقه گسترده شده، این جز به‌دست مردم و کارگزاران نظام صورت نگرفته، ما باید کاری کنیم که احساس شادی به‌جامعه برگردد.

میرزایی با بیان اینکه بودجه ۹۸ ظرفیت خوبی است که مجمع نمایندگان خراسان رضوی باید از آن به‌نحو احسن استفاده کنند، افزود: به‌حوزه اشتغال باید توجه ویژه‌ای شود، نباید گذاشت که واحد‌های تولیدی ریزش نیرو داشته باشند، اکنون حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال واجب‌تر است.
 
وی با اشاره به‌اسناد خزانه بند «ز» قانون بودجه، ادامه داد: حداکثر مهلت استفاده و جذب این اسناد ۱۰ دی ماه است و تاکنون از ۱۸۲ میلیارد تومان اسناد اختصاصی به‌استان ۱۱۴ میلیارد تومان آن واگذار و جذب شده است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: به‌طور متوسط در واقع ۶۲ درصد از این اسناد جذب شده و ۶۸ میلیارد تومان دیگه باقی مانده و دستگاه‌ها تاکنون نتوانسته‌اند نسبت به‌جذب آن اقدام کنند، این امر ناشی از ضعف دستگاه‌ها است و باید به‌طور جدی وارد عمل شده و تلاش کنند تا از اسناد باقیمانده بیشترین بهره را در تامین منابع مالی پروژه‌ها و تسویه بدهی‌ها در مهلت باقیمانده ببرند.

میرزایی افزود: اگر دستگاهی قادر به‌جذب این اسناد نیست باید فوری اعلام کند تا نسبت به جذب اعتبار این اسناد اقدامات لازم انجام و از خروج این اسناد تخصیصی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: شهرداری هم از این ظرفیت می‌توانند بهره گیرند که بدین منظور باید شهرداران با مدیریت فرمانداران فعال شده و طلبکاری‌هایشان را که قابلیت قطعی شدن دارد از این طریق تهاتر کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه بحث بازآفرینی شهری اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که ماحصل تمام تجربیات ما در گذشته، در این حوزه ۱۱۷ محله و ۵۸ پروژه در دستور کار بوده و خوب است که فرماندهان در مورد اجرایی شدن طرح‌ها گزارش دهند.

میرزایی با بیان اینکه اتفاقات خوبی که در آموزش پرورش رخ داده است افزود: آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان نسبت به‌کشور بالا است و تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا آمار را کاهش بدهند و در آینده از ظرفیت این بچه‌ها برای جذب به‌کار استفاده کنند.

وی با اشاره به‌اعتبارات حوزه پژوهش که براساس قانون دستگاه‌ها موظف شده‌اند یک درصد از اعتبارات خود را به‌این امر اختصاص دهند، تصریح کرد: بدین منظور ۹۰ طرح و پروژه پژوهشی کلان در این زمینه برنامه‌ریزی شده که باید با توجه به‌اقدام مناسب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تجمیع و یک کاسه کردن این منابع که امری قابل تقدیر است، بهره مطلوب از آن گرفته شود.

خراسان رضوی برای چهارمین سال متوالی در جشنواره پژوهش و فناوری کشور برتر شد

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی برای چهارمین سال متوالی در جشنواره پژوهش و فناوری کشور برتر شد که خود بیانگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند استان در این حوزه است، چنان که امروز ۴ هزار و ۶۰۰ عضو هیات علمی، ۲۵۰ هزار دانشجو و ۳۱۳ شرکت فناور در خراسان رضوی وجود دارد و باید از این امکان به‌خوبی برای انجام پژوهش‌های کاربردی و کلان استان استفاده شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های علمی موجود استان که قابل توجه و نقاط مختلف توزیع شده مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید همه توان علمی و پژوهشی را به‌ویژه در حوزه چالش‌ها و مسائل استان پای کار آورد.
 
وی با اشاره به‌اینکه ۱۵۱ پروژه از میان چند صد پروژه معرفی شده از سوی دستگاه‌ها دارای شرایط و قابلیت واگذاری تعیین شده است، تصریح کرد: قرار بود پایان آبان نسبت به‌واگذاری آن‌ها از سوی دستگاه‌ها اقدام شود که تاکنون این‌گونه نشده است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: این موضوع براساس تبصره ۲۷ قانون بودجه ۹۷ لازم الاجرا است و اصل بر واگذاری این پروژه‌ها اعم از جدید، نیمه تمام، در دست تکمیل و حتی بهره‌برداری شده، باید کار انجام شود و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.