هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از افتتاح ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران تا آغاز به کار جشنواره ایران ساختبه گزارش خبرنگار   حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

ایجاد ٣ شتاب دهنده در حوزه فرهنگی تا پایان سال

محمد حسین سجادی نیری‌ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با اشاره به پارک‌های علم و فناوری صنایع خلاق اظهار کرد: به طور کلی تمام پارک‌های علم و فناوری مجوز خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند و معاونت در کنار این مراکز حمایت‌هایی را به عمل می‌آورد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی درباره شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی که تا پایان سال تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: ۳ شتاب دهنده در بخش موسیقی کودک و نوجوان و فرهنگ تا پایان سال ایجاد می‌شوند.

تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی برای دانش بنیان‌ها

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمين نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اظهار کرد: ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سهم فروش محصولات شرکت‌ها بوده و این از طریق سیاست‌های اهرمی معاونت اعمال شده است و تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی که می‌خواهد از شرکت‌های دانش‌ بنیان مستقر در نمایشگاه حمایت کند، وام لیزینگ داده می‌شود؛ همچنین ۱۵ میلیارد تومان وام هم به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از طریق صندوق سرمایه گزاری نانو داده می‌شود.

سراغ کالا‌های بی‌کیفیت نروید

پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت در نشست خبری دومین دوره از جشنواره ایران ساخت همیشه گفته‌ایم که ایرانی باید کالای داخلی بخرد و البته نباید گفت که ایرانی باید کالای بی کیفیت را خریداری کند و در تکالیف تولید کنندگان مطالبه می‌کنیم که او باید جنس باکیفیت خریداری کند؛ شهروند ایرانی نباید سراغ کالاهای بی کیفیت برود و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دولت حمایت خود را از کالای ایرانی به عمل آورد و نظارت لازم را در وضع قوانین استاندار داشته باشد.

ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه فناوری فضایی

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت علمی و سامان فضایی ایران اظهار کرد: در راستای توسعه زیست بوم کار‌آفرینی در کشور و برای استفاده از ظرفیت‌هایی که در حوزه فضا وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و سازمان فضایی منعقد شد؛ ما جز 10 کشور برتر دنیا در صنعت فضایی هستیم و در این حوزه عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌ایم به کمک کاربرد‌های فضایی می‌توانیم بسیاری چالش‌های کشور برطرف کنیم.

همه محصولات نمایشگاه ایرانی هستند

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران اظهار کرد: بیش از ۹ هزار محصول ساخت ایران در این نمایشگاه حضور دارند و تمام محصولات حاضر در این نمایشگاه ایرانی هستند.

حجم اقتصاد دانش بنیان با تمام مشکلات در حال افزایش است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمين نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران گفت: حرکت جدی در دانشگاه ها ایجاد بزرگترین نمایشگاه بوده که در کشور برپا شده و حجم اقتصاد دانش بنیان با تمام مشکلات موجود در حال افزایش است.

بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقل در سال ۹۶ به وجود آمد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به این نمایشگاه اظهار کرد:‌ با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت این نمایشگاه کار خود را آغاز کرده است و تمام محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند، همگی ساخت ایران هستند؛ فروش شرکت‌های ایرانی در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است و تا پایان سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار شغل برای فارغ التحصیلان به وجود آمد.

تا ۲ ماه آینده ۳ کارخانه نوآوری افتتاح می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جشنواره سالانه فرهیختگان دانشگاه آزاد در شانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به مشکلات مردم گفت: باید بتوانیم با فعال کردن محیط‌های کوچک دانشگاهی به سمت فعالیت در اقتصاد کشور در حوزه دانش بنیان برویم، در حال حاضر بیش از 6 هزار استارت آپ در کشور فعالیت می‌کنند و میزان فروش آن‌ها بالغ بر ۶۰  هزار میلیارد تومان است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه جشنواره ایران ساختگفت: برای گسترش فرهنگ در کشور و توسعه اکوسیستم نوآوری کارهای بزرگی انجام گرفته که این جشنواره یکی از آن کارهاست.

جوانان را حمایت می‌کنیم و از خجالت برگزیدگان جشنواره ایران ساخت در می‌آییم

وی درباره حمایت‌هایی که از برگزیدگان جشنواره ایران ساخت به عمل می‌آید، گفت: باید از خجالت جوانان در بیاییم هرکسی که نفر اول این زیست بوم شود، جزو خانواده شرکت‌های خلاق شناخته می‌شود و می‌تواند تسهیلات ما را دریافت کند.

اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در آیین افتتاحیه باشگاه نوآوری نیترو در دانشگاه علم و صنعت گفت: خوشبختانه نگاه جدیدی در دانشگاه علم و صنعت پیاده شده و حرکت جدید برای فعالیت‌های کاربردی در این دانشگاه شکل گرفته است؛ رئیس جمهور در جلسات دولت پیگیر مباحث دانش بنیان در دانشگاه‌های کشور است، هم اکنون اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌شود که می‌تواند فعالیت‌های کاربردی پژوهشگران در چنین مراکز نوآوری شکل و ادامه پیدا کند، البته این فعالیت‌های دانش بنیان می‌تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار