مدیر جهاد کشاورزی درمیان از اشتغال ۳۶ نفر در زنبورستان ها‌ی این شهرستان خبر داد.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در زنبورستان‌ها ی شهرستان درمیان 36 نفر مشغول به کار هستند که با توجه به هزینه کم برای آغاز کار، سود زیادی برای تولیدکننده در بردارد.

وی افزود: براساس آخرین سرشماری زنبورستان‌های سطح شهرستان درمیان که مهرماه سال جاری انجام شده این شهرستان 652 کلنی زنبور عسل دارد.

ضیائیان احمدی گفت: از این تعداد، 50 درصد کلونی‌ها در گزیک، 35 درصد در درمیان و 15 درصد باقیمانده نیز در سطح شهرستان پراکنده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود: هم‌اکنون عمده‌ترین مشکل زنبورداران شهرستان، وجود عسل تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری‌های ناشناخته است.

وی اظهار کرد: 3 هزار و 700 کیلوگرم عسل در سال 97 تولید شده است.

ضیائیان احمدی بیان کرد: زنبورداران در فصل زمستان زنبوران خود را از مناطق مرتفع به مناطق پایین دست و گرمتر کوج دهند و متراکم کردن فضای داخلی کندو و سوراخ پرواز کندورا در فصل زمستان جهت ممانعت از ورود جوندگان کوچک و کوران سرما کوچکتر کنند اما به هیچ عنوان بسته نشود، سـوراخ پرواز نباید در مسیر و جهت وزش بـاد قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت:هم‌ اکنون عمده‌ترین مشکل زنبورداران شهرستان، وجود عسل تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری‌های ناشناخته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.