وزیر جهاد و کشاورزی گفت: در صادرات مشکل نداریم و حتی در برخی محصولات نگرانی ما این است که صادرات منجر به کاهش عرضه داخلی آن‌ها شود.

امسال مشوق صادراتی زیادی نداریممحمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پرداخت مشوق‌های صادراتی به محصولات کشاورزی گفت: امسال با توجه به قیمت بالای ارز، کمتر مشوق‌های صادراتی پرداخته می‌شود، حتی دولت در نظر دارد که عوارض صادراتی هم گرفته شود.

حجتی با بیان اینکه ما اکنون مشکلی در ارتباط با صادرات نداریم، گفت: در برخی از محصولات نگرانی ما این است که صادرات منجر به کاهش عرضه داخلی آن‌ها شود؛ لذا اکنون با توجه به قیمت ارز برنامه‌ای برای مشوق‌های صادراتی نداریم، اما سال‌های قبل با توجه به اینکه تولیدات داخلی با قیمت پایین ارز رقابتی نداشت، ما مشوق‌های صادراتی را در در زمینه صادرات برخی محصولات مانند شیر خشک یا سیب‌زمینی داشته‌ایم.
وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با گفته‌های نایب رئیس شورای ملی زعفران پیرامون مشکلات موجود در صادرات این محصول گفت: خوشبختانه با ساز و کار‌هایی که پیش بینی شده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که کارآفرینان، تجار و صادرکنندگان ما انجام دادند، ما می‌توانیم آرام آرام به سمت صادرات بسته‌های خیلی خرد زعفران حرکت کنیم؛ حتی در موضوعاتی همچون عمل آوری، فرآوری، تولید عصاره زعفران یا قرص‌های ضد آلزایمر حرکت کردیم تا بتوانیم آن‌ها را در کشور تولید کنیم.
حجتی افزود: متاسفانه بخش عمده زعفران ایران به صورت فله‌ای صادر می‌شود؛ ما باید زعفران را به صورت بسته‌بندی مورد مصرف خانواده‌ها صادر کنیم، با این کار صادرات زعفران بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۴:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
در وضعیت خراب اقتصادی و وضعیت بد معیشت طبقه متوسط مملکت که 70 درصد گرانی سبد خانواده است چرا : 1- صادرات برای چه؛ که این همه میوه و سبزیجات و ... گران باشد ؟2- حالا به اشتباه صادرات شد؛ چگونه پولهایش و ارزهایش در این مدت 40 ساله در زندگی و رفاهیات مردم دیده شده است که خط فقر در تهران و مراکز استان ها 5 میلیون تومان درماه است و درجیب کارمند و کارگر ساده و کسبه و کشاورز خرد دیده نمی شود ؟ پس در سال 1398 .... بدرود
آخرین اخبار