مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

کمک کردن به نیازمندان توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود/ ۱۱ هزار هنرمند در ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به کار هستند

کمک کردن به نیازمندان توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود/ ۱۱ هزار هنرمند در ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به کار هستندمدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:با تعاملات بین سازمانی می‌توان از آثار موجود در سطح استان برای مددجویان بهره برد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در گردهمایی دو روزه مدیران این نهاد در اردوگاه ثامن الائمه (ع) در مشهد با اشاره به جایگاه اقدامات نیکوکارانه گفت: کمک کردن به نیازمندان توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و خوشبختانه این امر در کمیته امداد توسط کارکنان این نهاد صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه در سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های همکاری مشترک با کمیته امداد وجود دارد تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان‌ها و روستا‌های استان مغفول مانده است که می‌توان علاوه بر ایجاد تعامل به اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در همه روستا‌ها و شهر‌های خراسان رضوی آثار تاریخی، بنا‌های قدیمی و صنایع‌دستی موجود است گفت: با تعاملات بین سازمانی می‌توان از آثار موجود در سطح استان در سه حوزه میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری برای مددجویان بهره برد.

مکرمی فر با اعلام اینکه در استان ۱۱ هزار هنرمند در ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به کار هستند افزود: خوشبختانه اعتبارات مناسب اشتغال‌زایی در سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی پیش‌بینی و کارمزد آن‌ها ۴ تا ۶ درصد در نظر گرفته‌شده است.

وی با اعلام اینکه آمادگی داریم با کمیته امداد خراسان رضوی همکاری لازم را به‌منظور ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت داشته باشیم تصریح کرد: درزمینه ارائه آموزش‌های لازم شغلی، اعطای تسهیلات با کارمزد پایین و تأمین تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در تمام استان با کمیته امداد همکاری می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی را برای افراد سالم و حتی معلولانی که دست و ذهن سالمی دارند را مناسب دانست و گفت: در این بخش مجریان زن و مرد در همه سنین در فضای کم و با سپری کردن مدت‌زمان کوتاهی به درآمد مناسبی می‌رسند همچنین اشتغال در این بخش نیازمند استفاده از حداقل امکانات است.

مکرمی فر میزان اعطای تسهیلات در بخش صنایع‌دستی را ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متناسب با نیاز مجری طرح دانست و افزود: در صنایع‌دستی تولیدکنندگان هنرمند برای حضور در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی انتخاب و امکان حضورشان فراهم می‌شود که این نیز به کسب درآمد آن‌ها کمک می‌کند.
 
وی بومگردی را بخش درآمدزای مناسب در این سازمان دانست و تصریح کرد: یک یا چند نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند با خرید و یا بازسازی خانه‌های قدیمی و روستایی نسبت به تجهیز امکانات لازم برای اقامت گردشگران به درآمد مناسبی برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی طرفدار جدی استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی را گردشگران اروپایی دانست و گفت: برای ایجاد این مراکز میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نسبت به صدور مجوز، نرخ نامه و نظارت اقدامات لازم را می‌کند چراکه در این اماکن ارزآوری مناسب برای کشور و درآمدزایی مناسب برای مددجویان ارائه می‌شود.

مکرمی فر افزود: راه‌اندازی مهمان‌پذیر همراه با تالار برگزاری مراسم را یکی دیگر از موارد اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: در کنار آورده مجریان طرح، میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

توافقات همکاری بین میراث فرهنگی خراسان رضوی و کمیته امداد استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.