رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان، رتبه دوم سرمایه گذاری کشور در پروانه‌های صادره در ۹ ماهه سال جاری را کسب نموده است.

خراسان رضوی با ۳۱۳ پروانه بهره برداری صنعتی در رتبه دوم سرمایه گذاری کشور / هشت درصد اشتغال صنعتی کشور در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه سال ۹۷، ۳۱۳ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال و اشتغال هفت هزار و ۶۶۳ نفر در استان صادر شده است.

وی افزود: در بین پروانه‌های صادره در ۹ ماهه سال جاری در استان، بخش استخراج کانی‌های فلزی با اختصاص ۲۰ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال (۵۵ درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم و بخش ساخت فلزات اساسی با سرمایه شش هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال (۱۷ درصد از کل سرمایه گذاری) رتبه دوم و سایر محصولات کانی غیرفلزی با اختصاص پنج هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال (۱۵ درصد از سرمایه گذاری) رتبه سوم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی اظهار داشت: پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادره استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و اشتغال به ترتیب ۴۰ و ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: خراسان رضوی با پنج هزار و ۶۶۲ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۹۵ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استان‌های هرمزگان، اصفهان، تهران، خوزستان) قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هفت درصد تعداد واحدها، هفت درصد سرمایه گذاری کل کشور و هشت درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ح


رشد ۴۰ درصدی پروانه‌های بهرهبرداری صنعتی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.