به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام احمد سالک یک عضو کمسیون فرهنگی و کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در خصوص از میان رفتن حس رقابت بین پیامرسانهای داخلی و خارجی با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام، اظهار کرد: مسئله اصلی عبارت است از مدیریت بومی پیامرسانهای داخلی و به این منظور باید از مدیریت پیام رسانهای بیگانه خارج شویم. مسلما این هدف هزینههایی را در پی خواهد داشت که از میان رفتن حس رقابت بین پیام رسانها از این جمله است.
وی تصریح کرد: باید اساس پیام رسانهای ایرانی تقویت شوند، تامین بودجه و تقویت زیرساختها از جمله مواردی هستند که باید مورد برسی قرار گیرند، نکته دیگر این است که باید مهاجرت افراد را از تلگرام و اینستاگرام به پیام رسانهای داخلی سوق دهیم و این مهاجرت نیازمند یک تشویق است، یعنی اگر تشویقی انجام نشود، کاری انجام نخواهد گرفت.
سالک ادامه داد: نکته سوم این است که پیام رسانهای داخلی باید صاحب مقررات شوند تا تخلفی در آنان انجام نشود.
وی در خصوص موفق بودن یا نبودن فیلترینگ تلگرام اظهار کرد: این مسئله باید روزی انجام میشد و ما نمیتوانیم با وجود فسادهایی که در تلگرام و پیام رسانهای مشابه است، تا آخر منتظر باشیم که "تلگرام باشد و ماهم باشیم" و باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد.
وی درخصوص فیلترینگ اینستاگرام، اظهار کرد: زمانی برای انجام این امر تعین شد. بنابر این بود که تا پایان آذر ماه ۹۷ فیلترینگ انجام شود، اما همچنان زمان دقیق فیلترینگ مشخص نیست.
این عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بسته شدن تلگرام در دی ماه سال گذشته مداومت داشت امروز دچار مشکلات پیش آمده نبودیم، اما طی مصوبههایی که صادر شده باید فیلترینگ با قوت انجام شود و امید است این مهاجرت به سمت پیام رسانهای داخلی انجام شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/