لایحه شهرداری نیشابور پیرامون طرح تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ منابع طبیعی، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش هزینه امحای پسماند در شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

تصویب لایحه شهرداری نیشابور برای تفکیک زباله از مبدأبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد همت‌آبادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: لایحه شهرداری پیرامون طرح تفکیک زباله از مبدأ باهدف حفظ منابع طبیعی، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش هزینه امحای پسماند در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

وی افزود: موضوع تفکیک زباله از مبدأ از همان ابتدای شروع به کار شورای پنجم یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر بود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا طی نظرسنجی که اخیراً در مورد کیفیت عملکرد حوزه خدمات شهری در منطقه یک انجام شد، تمام شهروندان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که در صورت اجرای طرحی اصولی و پیش‌بینی سازوکار‌هایی جدی، آمادگی دارند تا نسبت به جداسازی زباله‌های قابل بازیافت از سایر زباله‌ها اقدام کرده و آن را به شهرداری تحویل دهند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهرنیشابور یادآورشد: در همین راستا نیز شورای اسلامی شهر با لایحه شهرداری برای واگذاری طرح تفکیک زباله سطح شهر به سازمان همیاری شهرداری‌های استان به مدت ۵ سال موافقت کرد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس و به‌منظور تسهیل شرایط برای شهروندان، عملیات جمع‌آوری پسماند‌های عادی خشک قابل بازیافت شامل کاغذ، کارتن، مقوا، پلاستیک، نان خشک، شیشه، انواع فلزات، و هرآنچه قابل بازیافت هست از طریق مراجعه مستقیم به درب منازل و مجتمع‌ها، اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزشی و صنوف انجام خواهد شد و سپس به ایستگاه‌های مورد تأیید کارفرما منتقل‌شده تا نسبت به جداسازی آن‌ها اقدام گردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر نیشابورتصریح کرد: پیش بینی می‌شود در طول ۵ سال پیش رو حدود ۱۵ درصد از زباله‌های خشک شهروندان در قالب این طرح تفکیک شود و به‌منظور اجرای صحیح طرح تفکیک زباله از مبدأ، تلاش خواهد شد تا نکات آموزشی لازم در این زمینه نیز با کمک نهاد‌های مردم‌نهاد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام//ف. ح
 



پیش بینی تفکیک ۱۵ درصد از زباله‌های خشک شهروندان در طول ۵ سال آینده

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.