نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان جمعیت بالا و معادل یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده و با شاخص‌های دیگر اولویت اضافه شدن متعلق به حوزه انتخابیه کرمان خواهد بود.

وسعت استان کرمان نیازمند افزایش تعداد نمایندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان جمعیت بالا و معادل یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده و با شاخص های دیگر از جمله مرکزیت استان و وسعت نیز اولویت اضافه شدن متعلق به حوزه انتخابیه کرمان خواهد بود.

طبق قانون هر 10 سال یک بار باید تعداد نماینده ها اصلاح بشود که اکنون زمان این مسئله است و براساس نظر و اصلاحیه نمایندگان ارائه و به رای گذاشته می شود.

وی افزود: برای اضافه شدن تعداد نمایندگان استان کرمان هر کدام از نمایندگان نظراتی دارند و بحثی برای شهرستان های جنوبی و بم مطرح است و ما پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه کرمان و راور را داده ایم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در راستای این پیشنهاد که به کمیسیون شوراها ارائه شده، دو حالت برای مرکز استان کرمان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: یک حالت ان است که حوزه انتخابیه کرمان و راور سه نماینده داشته باشد و حالت دوم این است که شهرستان بردسیر به این حوزه اضافه و تعداد نمایندگان نیز سه نفر باشد.

نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وسعت، جمعیت و وضعیت تقسیمات کشوری مبنا برای تصمیم نهایی است افزود: اگر قرار باشد یک نماینده به استان اضافه شود طبیعتا باید برای مرکز استان باشد زیرا جمعیت بالا و معادل یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده و با شاخص های دیگر از جمله مرکزیت استان و وسعت نیز اولویت متعلق به حوزه انتخابیه کرمان خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: ضمن اینکه اگر نماینده ای به حوزه انتخاباتی کرمان اضافه شود به حوزه های دیگر نیز کمک می کنیم که با تغییرات جدید نماینده دیگر اضافه شود، اگر قرار باشد یک نماینده به استان اضافه شود طبیعتا باید برای مرکز استان باشد.

انتهای پیام/س

ضرورت افزایش تعداد نمایندگان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.