فلاح گفت: اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی از ۱۵ دی ماه سال جاری آغاز بکار می کند.

مسابقات الگوریتمی بورس ایران، ۱۵ دی آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق با اشاره به اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی اظهار کرد: معاملات الگوریتمی در دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد که در این معاملات نقش انسان و معامله گران کاهش می‌یابد و این موضوع نقطه عطف معاملات به شمار می‌رود.

وی  گفت: فرهنگ سازی گسترده‌ای درباره این مسابقات صورت گرفت که بر این مبنا، ۳۰ تیم درخواست حضور در این مسابقات را ارائه دادند؛ از این تعداد نیز،  ۲۷ تیم برای حضور در مصاحبه اعلام آمادگی کردند و ۳ تیم انصراف دادند.

فلاح اضافه کرد: با مصاحبه‌های صورت گرفته توسط تیم داوری، ۲۰ تیم به عنوان شرکت کنندگان نهایی انتخاب شدند که این تیم‌ها در ۳۲ روز به رقابت می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق ابراز کرد: اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی از ۱۵ دی ماه سال جاری آغاز می‌شود، با این وجود افتتاح رسمی این رقابت‌ها از تاریخ ۱۹ دی ماه آغاز و تا ۱۷ بهمن ماه ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص جزییات این رقابت‌ها بیان کرد: ۲۰ تیم شرکت کننده در سه بخش مختلف به رقابت می‌پردازند که این سه بخش شامل سهام، اوراق با درآمد ثابت و حل مساله است.

یاسر فلاح در ادامه به جوایز این دوره از مسابقات اشاره و اظهار کرد: در بخش رقابت در سهام، تیم‌های اول، دوم و سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند. در بخش اوراق با درآمد ثابت سه تیم ابتدایی به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند و در بخش حل مساله مبالغ ۷، ۵ و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام به نفرات برتر اهدا می‌شود.

وی در خصوص اعتبار اولیه این گروه‌ها بیان کرد: برای هر کدام از گروه‌های شرکت کننده اعتباری حدود ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، که حد ضرر نیز برای هر رقابت از پیش تعیین شده است.

فلاح ادامه داد: در بخش رقابت در سهام، حد ضرر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بخش اوراق با درآمد ثابت این رقم یک میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: مالکیت معنوی الگوریتم‌ها از سوی نهاد ناظر برای تیم‌ها محفوط باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار