مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ ساختمان اداری خراسان رضوی به شبکه دولت متصل هستند.
 
اتصال بیش از ۴ هزار ساختمان اداری خراسان رضوی به شبکه دولت/ماهانه حدود ۶۷۰ هزار مکاتبه اداری استان الکترونیکی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سید حمید رضا روحبخش مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی گفت: در شاخص توسعه زیرساخت ها، شبکه دولت به عنوان بستر شبکه ارتباطی اختصاصی بین تمامی ادارات دولتی استان با اتصال بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ساختمان اداری تا سطح تمامی ادارات شهرستانی، نهاد‌های عمومی غیردولتی و دهیاری‌های استان توسعه یافته و امروز به عنوان بزرگ‌ترین شبکه دولت در کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک نیازمند سرمایه گذاری در مباحث نوگرایی تفکرات بدنه مدیریتی وحتی کارشناسی سازمان‌ها است تا نگاه صرف سخت افزاری را به نرم افزاری و فکرافزاری تبدیل کنیم، ضمن آنکه سرمایه گذاری در توسعه و به کارگیری ابزار‌های دیجیتالی مورد نیاز در حوزه‌های مختلف تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرایی اگر با رویکرد مشارکت با بخش خصوص توانمند بومی استان انجام شود فرصت‌های شغلی زیادی را در حوزه ICT به دنبال خواهد داشت.

مدیر فناوری استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح "تکاپو" در رسته فناوری اطلاعات از سال ۹۶ در دستور کار قرارگرفته و بدین منظورحمایت‌های لازم از کسب و کار‌های نوپای حوزه فناوری اطلاعات استان انجام شده است چنانکه ۳ هزار و ۲۳۱ کسب وکار و استارت آپ بومی در حوزه فناوری اطلاعات استان ثبت شده و بعد از تهران رتبه دوم کشور را داریم.

روحبخش افزود: ماهانه حدود ۶۷۰ هزار مکاتبه اداری استان الکترونیکی انجام می‌شود و سرویس‌های برخط بین دستگاهی روی این بستر پیاده سازی شده است و در سه زیرشاخص توسعه دولت الکترونیک شامل توانمند سازی نیروی انسانی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه سرویس‌های الکترونیکی دولت، اقدامات زیادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: هر یک از این استارت آپ‌ها مسئله‌ای را به شکل نوین و با استفاده از یک برنامه کاربردی تحت تلفن همراه حل و مستقیم به مردم خدمات می‌دهند و از این رو نگاه جامع‌نگر نهاد‌های اداری استان، جلوگیری از بخشی‌نگری، اعمال سلیقه، اجتناب از این تفکر که داده‌های سازمانی صرفا منحصر به همان سازمان است، جایگزین کردن تفکر فناورانه، به‌کارگیری راهکار‌های مبتنی بر استفاده از ابزار‌های ICT به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در راستای اجرای دستورالعمل میز خدمت الکترونیکی به عنوان راهکار اصلی مورد پیگیری است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

تحقق دولت الکترونیک نیازمند سرمایه گذاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.