دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی نطق تبریک سال نوی میلادی رهبر کره شمالی را نشانه پایبندی او به حل و فصل بحران در شبه‌جزیره کره دانست.

استقبال سئول از پیام تبریک سال نوی کیم جونگ اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از نطق تبریک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت سال نوی میلادی استقبال کرد و آن را نشانه ای از تعهد و پایبندی رهبر کره شمالی به حل و فصل بحران در شبه جزیره کره  دانست.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ دفتر مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد نطق تبریک کیم نشان دهنده خواست او برای گسترش روابط با سئول و واشنگتن است.

یونهاپ به نقل از سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گزارش داد انتظار می رود تعهد راسخ کیم جونگ اون تاثیر مثبتی بر حل و فصل مسئله در شبه جزیره کره در سال جدید میلادی داشته باشد.

کیم جونگ اون در نطق سال نوی میلادی، آمادگی خود برای بهبود روابط با کره جنوبی را مورد تائید قرار داد. وی همچنین هشدار داد اگر آمریکا به وعده‌های خود عمل نکند و با سوءبرداشت از صبر کره شمالی به تحریم و فشار ادامه دهد، پیونگ‌یانگ مسیر دیگری را برای دفاع از استقلال و منافع ملی خود در پیش خواهد گرفت.

رهبر کره شمالی همچنین سال نوی میلادی را به مردم کره جنوبی تبریک گفت و روند آشتی با سئول را پس دیدارهایش با رئیس جمهور کره جنوبی یادآور شد. کیم جونگ اون پیشنهاد از سرگیری عملیات ساخت پارک صنعتی در نزدیکی شهر کایسونگ کره شمالی را نیز ارائه داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار