رئیس‌جمهور آمریکا سران برجسته دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را برای بحث درباره موضوع امنیت مرزی به کاخ سفید دعوت کرد.

ترامپ سران دموکرات و جمهوری‌خواه را به کاخ سفید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سران برجسته هر دو حزب کنگره دعوت کرده است تا امروز چهارشنبه در کاخ سفید حضور یابند و درباره موضوع امنیت مرزی، در بحبوحه تعطیلی دولت، بحث کنند.

فهرست افردای که ترامپ امروز میزبان آنها خواهد بود شامل نانسی پوسی، رهبر دموکرات های کنگره، ستنی هویر، رهبر آتی اکثریت دموکرات های مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا می شود.

اخبار مربوط به این دیدار پس از درگیری طولانی مدت میان ترامپ و دموکرات ها منتشر شد. رئیس جمهور آمریکا رویکرد دموکرات ها را نسبت به موضوع امنیت مرزی ضعیف می‌داند. دموکرات ها برنامه هایی را برای تصویب لایحه بازگشایی مجدد دولت در مجلس نمایندگان این کشور دنبال می کنند.

رئیس جمهور آمریکا درخواست بودجه 5 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را ارائه داد اما دموکرات ها مخالف پرداخت بودجه بیشتر از مقدار مصوب برای امنیت مرزی هستند. تعطیلی موقت دولت آمریکا که وارد یازدهمین روز خود شد، 800 هزار کارگر آمریکایی را مجبور به ماندن در خانه یا کار بدون دستمزد کرده است.

ترامپ در حالی از رهبر دموکرات های کنگره خواسته است برای بازگشایی دولت با وی به توافق برسد که پیشتر در چندین پیام توئیتری دموکرات ها را مورد حمله قرار داده بود. نشست امروز در کاخ سفید اولین نشست میان رئیس جمهور آمریکا و سران دموکرات پس از دیدار ماه گذشته ترامپ، شومر و پلوسی در اتاق بیضی کاخ سفید است. در آن دیدار نیز ترامپ تعطیلی دولت را به علت موضوع امنیت مرزی مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار