سارا سندرز: طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت آمریکا «شدنی» نیست

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی مجدد دولت آمریکا «شدنی» نیست.

سارا سندرز: طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت شدنی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد طرح دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای بازگشایی دوباره دولت، شدنی نیست.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرد رئیس‌جمهور پیشنهاد خوب و جدی را به دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت، حل بحران مرزی و حفاظت از تمامی آمریکایی‌ها داد. سندرز در ادامه افزود: ما پاسخی از سوی دموکرات‌ها که تاکنون از توافق خودداری کرده‌اند، دریافت نکردیم. نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های کنگره، طرحی را ارائه داد که منجر به بازگشایی دولت نخواهد شد زیرا نمی تواند امنیت مرزها را تضمین کند و نیازهای دیگر کشورها را فراتر از نیازهای شهروندان ما قرار می دهد.

سندرز گفت: طرح پلوسی شدنی نیست زیرا امنیت داخلی ما را تامین بودجه نمی‌کند و نمی‌تواند خانواده های آمریکایی را در برابر قاچاق انسان، مواد مخدر و جرم و جنایت محافظت کند. رئیس جمهور از سران دموکرات و جمهوری خواه کنگره دعوت کرده تا برای بحث درباره امنیت مرزی با مقامات وزارت امنیت میهن در کاخ سفید حضور یابند و او همچنان پایبند به دستیابی به توافقی است که هم منجر به بازگشایی دولت شود و هم امنیت آمریکایی ها را حفظ کند.

بیانیه سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در حالی منتشر شد که قرار است سران برجسته هر دو حزب کنگره امروز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید نشست داشته باشند. مقاماتی از وزارت امنیت میهن آمریکا نیز در این نشست حضور خواهند داشت. این نشست به دعوت رئیس جمهور آمریکا به منظور بررسی موضوع امنیت مرزی صورت خواهد گرفت.

تعطیلی موقت دولت آمریکا که امروز وارد دوازدهمین روز خود شد، از 22 دسامبر سال 2018 و پس از ناکامی قانونگذاران آمریکایی از دستیابی به توافق در خصوص بودجه امنیت مرزی، آغاز شد. بن بست بوجود آمده به درخواست ترامپ برای بودجه 5 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک مربوط می شود. دموکرات ها اعلام کردند تسلیم تقاضای بودجه ترامپ نخواهند شد و به جای آن پیشنهاد 1.3 میلیارد دلاری را برای تامین امنیت مرزی ارائه کردند.

رئیس جمهور آمریکا در پیام‌هایی توئیتری موضع دموکرات ها را در خصوص امنیت مرزی مورد انتقاد قرار داد و افزود دموکرات ها اهمیتی به مرزهای باز این کشور نمی دهند.  تعطیلی موقت دولت آمریکا 800 هزار کارگر آمریکایی را مجبور به ماندن در خانه یا کار بدون دستمزد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار