شرکت انگلیسی رولز رویس در صدد است تا سال ۲۰۲۰ سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان را تولید و معرفی کند.

سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان را بشناسید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سازنده خودرو‌های لوکس انگلیسی رولز رویس در صدد تا سال ۲۰۲۰ سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان را تولید و عرضه کند.

رولز رویس هدف خود از ساخت این هواپیما را تولید سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان با سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. این شرکت ابراز امیدواری کرده تا قبل از معرفی رسمی این هواپیما در سال ۲۰۲۰ بتواند چند مرحله آزمایش سلامت پرواز و تست سرعت را با این هواپیما انجام دهد. هم‌اکنون رکورد سرعت پرواز هواپیما‌های الکتریکی در دست هواپیمای شرکت آلمانی زیمنس با سرعت ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت است.

شرکت آلمانی زمینس موفق شد در سال ۲۰۱۷ نام خود را به عنوان تولیدکننده سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان در کتاب رکورد‌ها ثبت کند. حال مهندسان رولز رویس سخت در تلاش هستند تا با تولید هواپیمایی سریع‎‌‌تر از هواپیمای زیمنس این رکورد را به نام خود ثبت کنند. طبق اعلام رولز رویس هوایمای الکتریکی این شرکت قرار است در سال ۲۰۲۰ با پرواز بر فراز سراسر انگلیس به سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت برسد و بعد از آن به سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان تبدیل شود.

پروژه هواپیمای الکتریکی رولز رویس بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر به نام ACCEL است. این شرکت هواپیمای خود را نسل سوم هواپیما‌های پیشگام الکتریکی جهان می‌داند. مدیر پروژه ACCEL Rolls-Royce گفت: «نیروی لازم جهت پرواز سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان را باتری قدرتمند و پیشرفته‌ای تامین می‌کند.»

طراحان هواپیمای الکتریکی رولز رویس بزرگترین چالش رو‌به‌روی خود را طراحی و تولید باتری این هواپیما دانسته‌اند. زیرا این هواپیمای نیاز به باتری بزرگ دارد که بتواند قدرت کافی برای پرواز و عملکرد صحیح موتور، نور کافی برای پرواز و پایداری هواپیما در حین پرواز را فراهم کند. یکی از مدیران این پروژه ابراز امیدواری کرده که با اتمام مراحل تولید باتری هواپیمای الکتریکی بخش بسیار مهمی از پروژه سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهن به پایان می‌رسد. این هواپیما به سه موتور الکتریکی ۷۵۰R است که در مجموع ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت موتور را تولید می‌کنند.

در ادامه فیلمی از این هواپیما مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: تحول در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین +فیلم


انتهای پیام/

رولز رویس سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان را می‌سازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.