استاندار اردبیل گفت: به منظور ریشه کن کردن عامل بی سوادی در استان اردبیل شناسایی افرادی که قادر به خواندن و نوشتن نیستند، ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش وپرورش استان افزود: افرادی که بنا به دلایلی قادر به فراگیری علم و تحصیل و خواندن و نوشتن نبوده اند، با ایجاد بستر مناسب شناسایی و برای تحصیل علم تشویق شوند.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای رفع بی سوادی انجام گرفته، افزود: طبق آمار حوزه سوادآموزی استان حدود ۴ درصد از افراد در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ از نعمت خواندن و نوشتن بی بهره هستند که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این تعداد از مردم عزیز نیز به سمت تحصیل علم و دانش سوق داده شوند.
استاندار اردبیل در ادامه با تاکید بر احصا نیازمندی فضا‌های آموزشی و مدارسی که باید مقاوم سازی شود، گفت: باید اقداماتی که برای رفع کمبود فضای آموزشی در سال آینده انجام خواهد گرفت از هم اکنون مشخص شود.
بهنام جو با اشاره به انتخاب شهرستان گرمی به عنوان پایلوت رفع محرومیت در استان افزود: در یک پروسه پنج ساله تمام مدارس این شهرستان نیز توسط بنیاد مستضعفان مقاوم سازی می‌شود و شناسایی مدارسی که به بازسازی، تخریب و مقاوم سازی نیاز دارند، ضروری است.
وی همچنین اقدامات انجام گرفته در حوزه تجهیز مدارس را در استان مناسب دانست وبر ادامه این روند تاکید کرد.
انتهای پیام/ح

مقاوم سازی مدارس در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.