فرماندار ریگان گفت: گرد وغبار شدید در شهرستان ریگان بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری  فرماندار ریگان گفت: گرد وغبار شدید که تا شب گذشته در این شهرستان ادامه داشت خسارت‌هایی را به فضای سبز شهری و زیر ساخت‌های شهری منابع طبیعی وکشاورزی وارد نمود.

وی اظهار کرد: گرد وغبار شدید باعث ۳۰ درصد شن گرفتگی مزارع گندم وجو ویونجه وباغات نخیلات این شهرستان شد.

فرماندار ریگان تصریح کرد: گرد وغبار شدید در شهرستان ریگان جاده ترانزیت ریگان چابهار وریگان نرماشیر را مسدود نموده بود با تلاش نیرو‌های راهداری وپلیس راه این محور بازگشایی شد.

باقری از فعالیت ادارات و مدارس شهرستان در امروز در ریگان خبر داد وابراز کرد:  راه ارتباطی ۱۲ روستای شهرستان هنوز قطع است که نیرو‌های راهداری در تلاش برای  بازگشایی می‌باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز گرد وغبار در آسمان این شهر نمایان است از اهالی روستا‌هایی که در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند خواسته شده تا فروکش شدن طوفان در منازل خود بمانند.

فرماندار ریگان با اشاره به کاهش نزولات جوی و از بین رفتن مراتع در این شهرستان ابراز کرد: اعتبارات کنونی جوابگوی هجوم شن‌های روان به باغات ونخیلات این شهرستان نمی‌باشد.

باقری اظهار کرد: ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است که توجه ویزه‌ای را در این زمینه می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در شهرستان ریگان نیمی از سال طوفان شدید شن وگرد وغبار وجود دارد که  این شهرستان را با مشکلاتی مواجه نموده است .
تا کنون گرد و غبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه و بیش از ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است .

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

ریگان در محاصره شن های روان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار