معاون گروه همکاری‌های علمی و بین المللی از اعزام ۱۴ دانشجوی دانشگاه کردستان به خارج از کشور در سال ۹۷ خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، قباد شفیعی معاون گروه همکاری‌های علمی و بین المللی گفت: در طول سال جاری، ۱۴ دانشجو از جمله ۸ دانشجوی دختر و ۶ دانشجوی پسر از دانشگاه کردستان به دانشگاه¬های، خاین اسپانیا، ICD  پاریس و FH JOANNEUM  University of Applied Sciences  اتریش اعزام شده-اند.

وی با اشاره به  طرح تبادل دانشجو به خارج از کشور توسط دانشگاه کردستان، گفت: طرح تبادل دانشجو از سال ۹۷ آغاز و در تلاش هستیم که این برنامه در آینده با سایر دانشگاه¬های معتبر اروپایی نیز ادامه یابد.

معاون گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه کردستان وی گفت: ۲ نفر از دانشجویان به مدت یک سال و مابقی به مدت یک ترم تحصیلی در دانشگاه های ذکر شده تحصیل خواهند کرد.

شفیعی با اشاره به فرایند انتخاب دانشجویان برای این برنامه ها، اظهار شفیعی بیان کرد: هدف از این اعزامها، ایجاد انگیزه در دانشجویان، ارتقای سطح علمی آنها و گسترش تعاملات بین المللی دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: برای نخستین بار طرح تبادل استاد با دانشگاه ICD آغاز شده است که در قالب آن دو نفر از اساتید هر دانشگاه برای تدریس در حوزه مدیریت و بازاریابی تبادل خواهند شد که هزینه های این طرح نیز توسط برنامه اروپایی تامین خواهد شد.

شفیعی در پایان بیان داشت: اخیرا مکاتباتی با دانشگاه هایی از ایتالیا، بلغارستان، پرتغال و اتریش نیز صورت گرفته تا در صورت توافق در دوره-های آتی، تبادل دانشجو و استاد با این دانشگاه ها نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

اعزام دانشجو یان کردستانی به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.