تفاهم نامه ایران و جمهوری آذربایجان با هدف لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۵ کیلومتر به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب منعقد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مرزبانی آستارای ایران و لنکران جمهوری آذربایجان برای لایروبی رودخانه مرزی آستارا چای توافق کردند.

تفاهم نامه فرماندهان هنگ مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران و فرمانده منطقه مرزبانی لنکران جمهوری آذربایجان با حضور کارشناسان فنی دو کشور و اعضای کمیته هماهنگی رودخانه‌های مرزی وزارت کشور با هدف لایروبی رودخانه مرزی آستارا چای به طول ۵ کیلومتر به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب منعقد شد.

سرهنگ نوذر مرادی، فرمانده هنگ مرزی آستارا در نشست مشترک مرزی که در هتل بین‌المللی اسپیناس آستارا برگزار شد، با بیان اینکه لایروبی این قسمت از رودخانه مرزی آستارا چای موجب جلوگیری از سیلاب‌های فصلی می‌شود، گفت: طغیان رودخانه مرزی آستارا چای به روستا‌های باغچه سرا، خشکه دهنه و جلال آباد شهرستان مرزی آستارای ایران آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار است رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۵ کیلومتر از محل روستای مرزی کشفی تا نقطه اتصال رودخانه آستاراچای به دریای خزر لایروبی شود.

فرمانده مرزبانی منطقه لنکران جمهوری آذربایجان به همراه فرمانده هنگ مرزی آستارا و همچنین اعضای کمیته هماهنگی رودخانه‌های مرزی ایران و کارشناسان حوزه آب و رودخانه جمهوری آذربایجان پیش از این دیدار، از رودخانه مرزی آستاراچای و همچنین پل ریلی مشترک دو کشور در منطقه صفر مرزی آستارا بازدید کردند.

رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۳۸ کیلومتر از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه گرفته و بعد از گذر از مرز ایران و جمهوری آذربایجان به دریای خزر می‌ریزد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام/ع

توافق ایران و آذربایجان برای لایروبی رودخانه آستاراچای

برچسب ها: محیط زیست ، دریای خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.