ساختاری برای توسعه روابط خارجی استان تعریف می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: در آینده نزدیک ساختاری برای توسعه روابط خارجی و گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی استان با کشور‌های مختلف تعریف و تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در نشست مشترک تجار، فناوران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان با استاندار و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، افزود: چین، ترکیه، عراق، آذربایجان، آلمان و هلند کشور‌هایی هستند که می‌توانند بازار مناسبی را برای تولیدات آذربایجان غربی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: عراق و ترکیه ارتباط خوبی با تجار آذربایجان غربی دارند و باید این زمینه فراهم شود تا تولیدات این استان بازار مناسبی را در کشور‌های هدف پیدا کند.

وی بیان کرد: داشتن ۹ گمرک و بازارچه، هم مرزی با سه کشور خارجی و واقع شدن در مسیر ترانزیتی اروپا از جمله ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی است که باید از آن‌ها در جهت جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: با توسعه زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان بویژه در منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور می‌توان زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی از جمله چینی‌ها را برای توسعه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی فراهم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور چین در حال توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود است، اگر بتوان ارتباط مناسب اقتصادی را با تجار چینی برقرار کرد می‌توان زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم کرد.
 
انتهای پیام/م
 
 

نشست مشترک فعالین اقتصادی استان با استاندار و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.