مهدی علی اکبرزاده مدیر پروژه تولید برنامههای تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید محتوای مربوط به طرح اتاق اسباببازی در مدارس ابتدایی اظهار کرد: این طرح اکنون عمومیت پیدا کرده است و در گامهای نخستین باید آموزش خانوادهها، مربیان و مدیران را مورد توجه قرار دهیم و حتی به دانش آموزان هم باید اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: در طول این آموزشها والدین باید از هدف آموزش و پرورش نسبت به اجرای این طرح مطلع شوند و در خانه هم بازیهایی که در این طرح مورد توجه قرار میگیرد با روشهای مشابه دنبال کنند.
علیاکبرزاده با اشاره اینکه معلمان هم باید از نحوه طراحی بازیها مطلع باشند، گفت: بازی و اسباببازی که برای این طرح استفاده میشود برنامهای کلیشهای و ثابت نیست، به عنوان مثال با این طرح مانند آموزههای کتاب درسی برخورد نمیکنیم که توجه به تمام مطالب آن ضرورت دارد.
مدیر پروژه تولید برنامههای تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح خلاقیت مدیر و مربی اهمیت دارد و میتوانند بازیهای بومی و محلی را در این طرح وارد کنند؛ بنابراین مربیان مدرسه نباید منتظر باشند تا یک بسته آموزشی به مدرسه ارسال شود و از چارچوب این بسته خارج نشوند؛ بلکه هرگونه بازی که با اهداف آموزشی و تربیتی متناسب باشد میتواند در این طرح استفاده شود.
علی اکبرزاده درباره نقش فضای مجازی و استفاده از بازیهای در این بستر برای دانش آموزان در طرح اتاق اسباببازی گفت: در این طرح قصد ما استفاده از بازیهای غیر یارانهای است و از فضای مجازی صرفا برای آموزش استفاده میکنیم، ولی بازیهای پر جنب و جوش و مشارکتی اولویت اصلی را در این طرح دارند.
مدیر پروژه تولید برنامههای تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مهارتهای اجتماعی و توجه دادن والدین به این آموزهها از دیگر اهدافی است که اتاق اسباب بازی دنبال میکند و دانش آموزان از طریق بازی در کنار هم قرار گرفتن و مشارکت را تمرین میکنند.
وی با اشاره به اینکه تمرین مهارتهای زندگی به طور غیر مستقیم از طریق این طرح برای دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از اواخر دی ماه برنامههای آموزشی برای خانوادهها اجرایی میشود که با ابعاد مختلف این طرح بیشتر آشنا شده و اهداف در نظر گرفته شده محقق شود.
انتهای پیام/