قبادی، از معطلی ۱۶ فروند کشتی و یک میلیون تن نهاده دامی در بنادر به دلیل مشکل نقل و انتقال ارز خبر داد.

تنها راه حل مشکلات موجود تولید است به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار در صبحانه ای کاری با  بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: طرح تامین و توزیع ۸/۵ میلیارد یورو هزینه دارد و از اتاق تعاون ایران خواستار اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: آمریکا جنگ تمام عیار را آغاز کرده، اما ما باور نداریم شرایط به چه میزان دشوار است.

قبادی، صادرات محصولات خام را از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: تنها راه حل برون رفت از مشکلات فعلی تولید و صادرات است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات موجود در بخش آلومینیوم گفت: با توجه به اینکه شرکت های سهامدار در بورس دارای سرمایه در گردش هستند، برای رفع مشکلات، تقویت و ارتقای عملکرد آنها، آمادگی برگزاری جلسه با بخش تعاونی و بورس هستیم.

وی درباره موضوع مالیات تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و به منظور تسهیل گری در فرآیند تولید، آماده ایم تا با برنامه ریزی ها، میزان مالیات را ثابت نگه داریم.

قبادی نسبت به تعطیلی کارخانجات ابراز نگرانی کرد و افزود: ۱۶ فروند کشتی و یک میلیون تن نهاده دامی در بنادر دموراژ ( کرایه معطلی کشتی) شده اند، که برای ترخیص آن‌ها با مشکل نقل و انتقال ارز روبرو هستیم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان درباره تنظیم بازار شب عید گفت: امسال شرایط تولید پسته مساعد نبوده است و بر اساس آمار در بخش تولید سیب درختی،  ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن کاهش داشته ایم، این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی ادعا می‌کند که ۸۰۰ هزار تن سیب در انبارها موجود است و ما چاره‌ای جز اعتماد نداریم.

انتهای پیام/

تنها راه حل مشکلات موجود تولید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار