رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور گفت: کنکور سراسری ۹۸ طبق روال هر ساله در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

هفته دوم تیر؛ زمان برگزاری کنکور ۹۸به  گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از رایزنی‌ها در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای تاخیر یک هفته‌ای زمان برگزاری کنکور خبر داد.

به گفته عمادی بر اساس تصمیم اتخاذ شده کنکور که در هفته اول تیر ماه برگزار می‌شد، هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود و این تاریخ برای کنکور ۹۸ قطعی است اما برای سال‌ بعد مجدداً به بحث گذاشته می‌شود. 

اظهارات رئیس سازمان سنجش در مورد تغییر زمان کنکور۹۸

در این رابطه، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و همچنین دانشگاه آزاد اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و موسسات عالی هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه تنها سال گذشته به دلیل ایام مبارک ماه رمضان کنکور ۹۷ یک هفته زودتر از موعد یعنی هفته اول تیرماه برگزار شد، گفت: کنکور سراسری ۹۸  طبق روال هر ساله در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: جدول زمان‌بندی تاریخ برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ در ۱۵ مهرماه  بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و هیچ کدام از مراحل اعم از برگزاری آزمون یا اعلام نتایج تغییر زمانی نداشته است.

زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نکرده است/ آزمون هفته دوم تیر برگزار می‌شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
ایشالاه که دو نوع سوال در کنکور 99 طرح خواهد شد .شمار داوطلبان پشت کنکوری نظام قدیم خیلی زیاده وهمشون هم که قرار نیست قبول بشن .پس باید دو نوع سوال طراحی بشه . من الان دو ساله به علت بیماری یکی از نزدیکانم نتوانستم برای 98 اماده شوم و خیلیای دیگر هستن که شرایط بدتر از من را دارند ماحق داریم که یه سال دیگر برا کنکور فرصت داشته باشیم.
United States of America
راضیه نادرخانی
۱۱:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
لطفا برای کنکور 99 نیز دو نوع سوال طرح کنید هم برای نظام جدید و هم برای نظام قدیم
United States of America
میلاد نیکزاد
۱۳:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام و عرض ادب



همانطوری که اطلاع دارید فعلا برای کنکور 99 قرار است یک نوع سوال براساس کتاب نظام جدید طرح شود.از این خبرگزاری تقاضا داریم برای حفظ صیانت خانواده های محروم و بنابر دلایل زیر پیگیر این قضیه باشید برای کنکور 99 نیز دو نوع سوال مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید طرح شود. چون اگر دو نوع سئوال طرح نشود بنابر دلایل زیاد در حق نظام قدیمی ها ظلم بزرگی خواهد شد بعنوان مثال:

1- بچه های نظام قدیم باید مجددا هزینه کنند و کتاب های نظام جدید بخرند که حداقل هزینه یک تا دو میلیون تومانی در پی خواهد داشت.

2- درست هست در برخی مطالب بین نظام جدید و نظام قدیم هم پوشانی وجود دارد اما حدود 40 درصد مطالب برای بچه های نظام قدیم جدید است و می طلبد برای رقابت در مارتن کنکور مجددا کلاس کنکوری بروند و هزینه مجدد داشته باشند.

3- نظام قدیمی ها تا بخواهند با مطالب کتاب نظام جدید اخت بشند قطعا یک سال طول خواهد کشید و مجددا باید دو سال دیگه پشت کنکور بنشینند.

4- دانش اموزان نظام قدیم حدود سه سال در مدرسه با کتاب های خودشون اموزش دیدند و سرمایه گذاری کردند و حق دارند از مطلبی که براشون تدریس شده کنکور بدند.

5- چرا دانش اموزی که مثلا در سال 90 دیپلم گرفته می توانست 8 بار با کتابش کنکور بده اما کسی که سال 87 دیپلم گرفته فقط یک بار می تونه پشت کنکور بماند. ایا این یک بی عدالتی بزرگ محسوب نمی شود؟

6- با توجه به شرایط بد اقتصادی خانواده اکثر دانش اموزان توان مالی برای هزینه های مجدد را ندارند اما دوست دارند تا اینجا برای فرزندانشان هزینه کرد با تلاش بیشتر و فرصت بیشتر در کنکور ثمره فرزندانشان را ببیند موارد زیادی داشتیم کسایی بودند بعد 5 بار کنکور دادن در بهترین دانشگاه و رشته چون دندانپزشکی و پزشکی قبول شدند. لذا قطعا بار مالی و اقتصادی مجددا برای هزینه کلاس کنکوری و خرید کتاب برای اکثر خانواده ها امری غیر ممکن است.

7- هنوز در مدارس بزرگسالان نظام قدیم تدریس می شود و این عزیزان فقط یک بار حق کنکور دادن با کتاب نظام قدیم دارند و بلافاصه در صورت عدم قبولی باید تمام کتابهایی که هزینه کردند چه مالی و زمانی دور بندازند و کتاب نظام قدیم رو بخوانند.

این هفت دلیل ساده اما کلیدی خواسته نظام قدیمی ها مبنی بر طرح دو نوع سوال برای کنکور 99 هست. و حق طبیعی و قانونی هست.


از حسن نیت و صبوری شما برای خواندن متن من دانش اموز حقیر پیشاپیش سپاسگزارم.