مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: آموزش و پرورش مسئول امور نرم افزاری یادگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : باید توجه داشت که بحث سخت افزار از قبیل: کانکس، صندلی، نیمکت و میز در حوزه نوسازی مدارس است و وظیفه آموزش و پرورش نرم افزار کار است، اما ما نیز خود را مسئول می‌دانیم و از هیچ کمکی به نوسازی مدارس دریغ نداریم و مطمئن هستیم که عزم مسئولان نوسازی هم رفع موانع در حیطه اعتبارات است و با این همه در این زمینه وقتی مشکلی در بحث کلاس پیش بیاید یا جایی از کانکس استفاده شود همه آموزش و پرورش را می‌شناسند.

وی گفت : زلزله از یک منظر فرصت هم بود چنانکه در شهرستان‌های زلزله زده متخصصان کنکوری طی چند مرحله اردو، دوره‌هایی را برای دانش آموزان برگزار کردند و دولت و خیرین با تمام قوا در منطقه حضور پیدا کردند به عنوان مثال طی چهارده روز اردوی شهید باهنر تهران یکهزار و ۱۲۷ دانش آموز آموزش دیدند که در نتیجه ۸۸ نفر رتبه زیر هزار کنکور و ۱۲ تا ۱۳ نفر رتبه زیر ۱۰۰ کسب کردند و شاهد قبولی زیادی در حوزه پزشکی بودیم که این موضوع رشد بیش از پنج درصد نسبت به سال گذشته در مناطق زلزله زده را رقم زد.

وی اضافه کرد: در همان زمان ۱۳۵۷ دانش آموز پیش دانشگاهی تبلت رایگان تحویل گرفتند و در دو سه هفته اول زلزله از طریق تبلت کلاس‌های مجازی تشکیل شد.

یزدان پناه افزود: کلاس‌های اولیه در چادر و کانکس برگزار شد، سپس برخی کانکس‌ها هم جمع و کلاس‌ها دایر شدند و باید توجه کرد که از وقتی فعالیت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده آغاز شد مردم احساس آرامش کردند ودنش آموزان ما بودند که امید و زندگی را به شهر برگرداندند.

وی ادامه داد: حسن سلیمانی از نمایندگان استان کرمانشاه که عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و از مشاوران دکتر نوبخت در حوزه بودجه و تلفیق است در بحث اعتبارات آموزش و پرورش کمک بسیاری کرده اند.

یزدان پناه گفت : زمانی که ما این سمت را تحویل گرفتیم ۴۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان بدهی به همکاران وجود داشت و در اولین رایزنی‌ها با مجمع نمایندگان آقای سلیمانی کمک کرد و دستور مساعد از آقای نوبخت گرفتیم و نامه نگاری‌های متفاوت انجام و در نهایت به این ختم شد یک ماه و نیم پیش دستور تخصیص اعتبار در این زمینه از خزانه گرفته شد .

یزدان پناه ادامه داد: از محل اعتبار عمرانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۵۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش کنگاور، صحنه، هرسین و یبستون و دینور اختصاص داده شد و از اعتبار ابلاغی ایاب و ذهاب دانش آموزی ۱۴۴ میلیون تومان به این مناطق تعلق گرفت.

وی یادآور شد: از میزان اعتبار مدارس شبانه روزی ۱۹۵ میلیون تومان، از اعتبارات فصل پنجم سرانه آموزشی ۱۶۰ میلیون تومان به این مناطق و از میزان اعتبار فصل دوم هزینه‌های اداری ۱۲۷ میلیون تومان جذب شد.

 

 

انتهای پیام/د

وظیفه آموزش و پرورش نرم افزار کار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.