بلاتکلیفی کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه

کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه به گفته سهامداران آن برای تکمیل نیازمند ۷۰ میلیارد ریال می‌باشد که ۵۰ میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات و بقیه سهم آورده شخصی است.

بلاتکلیفی کشتارگاه صنعتی تربت حیدریهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه بزرگترین بازار دام شرق کشور را در اختیار دارد لذا تکمیل این کشتارگاه علاوه بر اشتغالزایی پایدار و اصولی، رونق کسب و کار را در منطقه به همراه دارد.

وی افزود: ساخت کشتارگاه صنعتی در تربت حیدریه با توجه به ظرفیت بالای منطقه و برخورداری از چندین واحد دامپروری بزرگ یکی از نیاز‌های ضروری است لذا امیدواریم با تعامل سهامداران بتوان کشتارگاه نیمه تمام صنعتی دام را راه اندازی کرد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: با راه اندازی این ظرفیت مغفول مانده می‌توان با کشتار مکانیزه دام و عرضه محصولات دامی حاصل از آن و توسعه صنایع فراوری و بسته بندی گوشت به سودآوری و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دست یافت.

وی افزود: از همه ظرفیت‌ها این شهرستان و استان برای حمایت از سرمایه گذران فعلی استفاده خواهد شد. پیگیر مشکلات موجود سهامداران کشتارگاه صنعتی هستیم، اما در صورت کوتاهی، این طرح به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد.

رستمی ادامه داد: کشتارگاه سنتی دام تربت حیدریه برخی مشکلات و کمبود‌ها داشت که با تلاش مسئولان ذیربط و تجهیز مکان، این کمبود‌ها تا زمان تکمیل ساخت کشتارگاه جدید کاملا رفع شده و ذبح دام در همان محل گاه انجام می‌شود.

وی گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و مورد نیاز منطقه از رویکرد‌های ستاد دولت در شهرستان است.

هم اینک در کشتارگاه سنتی تربت حیدریه روزانه ۲۰۰ راس دام سبک کشتار می‌شود. تربت حیدریه دارای ۲۹۵ هزار راس دام سبک و ۱۳ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین است.

انتهای پیام//ف. ح


راه اندازی کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه، مسیر سودآوری و توسعه اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.