وزیر امور خارجه آلمان گفت: خروج دشوار انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از شهروندان اروپا به انگلیسی‌ها آسیب وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت: خروج دشوار انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بیش از شهروندان اروپا به انگلیسی ها آسیب وارد خواهد کرد.

ماس با حضور در پارلمان فدرال سراسری آلمان (بوندس تاگ) در برلین گفت: لازم است به روشنی تمام به لندن اعلام کرد که زمان بازیگوشی به پایان رسیده است و توپ اکنون در زمین انگلیس قرار دارد و تمام آنهایی که هم اکنون در لندن، مسئولیت سیاسی دارند، متعهد به یک توافقند و حالا باید به صراحت بگویند که اکثریت فعال در لندن می خواهند کدامین راه را برای خود برگزینند.

وی افزود: این غیرقابل تصور است که توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یکبار دیگر مورد بحث و مذاکره قرار گیرد. به همین علت ما پیش از رای گیری (سه شنبه شب نمایندگان مجلس عوام انگلیس) راه خود را انتخاب کرده بودیم.

او تاکید کرد: ما می دانیم که یک برگزیت غیرعادی (و سخت) به همگان آسیب می رساند و در این میان به احتمال زیاد، شهروندان انگلیسی، بیش از ما از این نوع خروج لطمه خواهند دید. در این میان تنها چیزی که می توانیم از همکاران انگلیسی خود درخواست کنیم آن است که شما ظرف روزهای گذشته به طرز موثر و چشمگیری تلاش کردید یک طنز سیاه (و تلخ) به راه بیندازید اما اکنون روی عملگرایی و واقع گرایی شما حساب می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار