سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: توسعه بخش صنایع دستی، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نوآوری و مصرفی کردن نمد عامل ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین خواجه بیدختی سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد گفت: شهرکرد ظرفیت تبدیل شدن به شهر جهانی نمد را دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی، وجود مواد اولیه، نوآوری و ایده‌های جدید در تولید و مصرفی کردن نمد را مهم‌ترین عامل برای ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد بیان کرد و افزود: این پویایی و نوآوری بایستی ادامه یابد.

خواجه بیدختی همچنین از پیگیری برای جهانی شدن نمد شهرکرد خبر داد و افزود: برای تحقق این موضوع، نمایندگان شورای جهانی و منطقه‌ای صنایع دستی برآورد میدانی خواهند داشت که حمایت مسئولان در این خصوص، نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع دستی، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد گفت: باید با نگاه جدید در مسیر توسعه این بخش حرکت کرد.

خواجه بیدختی در ادامه اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های صنایع دستی هر منطقه برای ایجاد و رونق اشتغال بهره گیری کرد که ورود کارآفرینان، زمینه ساز توسعه این بخش است.

وی با اشاره به احیای بخش تولید و افزایش صادرات محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری افزود: تولیدات نمدی این استان به دلیل کیفیت بالا در بازار‌های آمریکا و سوئد فروش مطلوبی دارد.

گفتنی است: آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

محصولات نمدی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۱، مهر اصالت سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو ـ UNESCO) را کسب کرد و دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران است.

انتهای پیام/ن

آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار