حسینی با بیان اینکه توزیع سوخت یورو ۴ توسط وزارت نفت به طور کامل اجرا نشد، گفت: معاینه فنی ضروری است، اما برای رفع آلودگی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید حسینی رئیس کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی در سه سطح عادی، برتر و ویژه برای حضور خودرو‌ها در مناطق مختلف یکی از برنامه‌های این کارگروه  بود.

رئیس کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه تست کنار جاده‌ای خودروها نیز آغاز به کار کرد، افزود: براساس گزارش‌های مراکز معاینه فنی، خودرو‌های سنگین که دارای برگه معاینه فنی بودند پس از تست مجدد مردود اعلام شدند.

وی با اشاره به اینکه براساس اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوا هم اکنون ما شاهد بهبود وضعیت کیفیت هوا در تهران هستیم، اظهار کرد: آیین نامه اسقاط موتورسیکلت‌ها هم به هیات وزیران ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد:کمیته تخصصی کاهش آلودگی هوا براساس ماده ۲ قانون هوای پاک پیشنهادهای خود را برای دریافت برگه اسقاط موتورسیکلت‌ها به هیات وزیران ارسال کرده است.

رئیس کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه توزیع سوخت یورو ۴ توسط وزارت نفت به طور کامل اجرا نشد، اظهار کرد: معاینه فنی ضروری است، اما برای رفع آلودگی کافی نیست.

حسینی تاکید کرد: کمیته تخصصی کاهش آلودگی هوا همچنان پیگیر نصب فیلتر دوده برای ناوگان دیزلی و ممنوعیت تردد خودرو‌های فرسوده است.

وی ادامه داد: ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باری در ساعات ۶ تا ۹ صبح و شناورسازی ساعات کاری ادرات از جمله پیشنهادات کمیته تخصصی این کارگروه بود.

رئیس کارگروه ملی مصوبات کاهش آلودگی هوا با اینکه طرح lez در شهر تهران بسیار موفق بود،خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌ها مراجعه افراد برای معاینه فنی خودرو‌ها با آغاز این طرح افزایش یافت.

حسینی گفت: همچنین موتورسیکلت‌های کاربراتوری دیگر در کشور تولید و شماره‌گذاری نمی‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار