رضوانی گفت: دو سینمای استقلال و شهرآفتاب با چهار سالن سینمایی و ۷۳۰ صندلی در دهه فجر امسال به ظرفیت سینمایی این استان افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه جهاد سینما سازی استان که در سال‌های اخیر در قم آغاز شده در حال ثمردادن است، گفت: سینما استقلال و شهر آفتاب به عنوان سینما‌های قدیمی و خاطره انگیز این استان، پس از سال‌ها رکود و تعطیلی، فعالیت مجدد خود را تا بهمن ماه امسال از سر می‌گیرند.

وی افزود: احیای دوباره سینما‌های شهر آفتاب و استقلال که به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱ در شهر قم به بهره برداری رسیده بودند، ولی با وجود چندین بار نوسازی، در سال‌های اخیر دچار رکود و تعطیلی کامل شدند که با تمایل مالکان این سینما‌ها در دستور کار قرار گفت.

رضوانی بیان کرد: سینما استقلال که با تامین اعتبار مورد نیاز در حال طی کردن روند نهایی بازسازی است دارای یک سالن با ظرفیت ۲۵۰ صندلی است ضمن اینکه بهره برداری از مجموعه سینمایی شهر آفتاب با دارا بودن ۲ سالن با ظرفیت ۹۰ صندلی و یک سالن سینمایی به ظرفیت ۳۰۰ صندلی موجب تحول در صنعت سینمای استان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ سینما استقلال ۲ بار و شهر آفتاب یک بار تجهیز، نوسازی و بازسازی شده اند گفت: سینما استقلال در سال ۸۴ در نوبت بازسازی قرار گرفت، ولی به دلایلی از جمله ناتوانی مالک در تامین سهم آورده خود این بازسازی صورت نگرفت.

رضوانی در ادامه با اشاره به روند احداث سالن سینمایی باغ موزه دفاع مقدس قم گفت: روند ساخت سینمای باغ موزه دفاع مقدس واقع در انتهای بلوار شهید صدوق قم در مرحله کف سازی و بدنه سازی است که با توجه به سرعت تکمیل سازه این سینما، به دنبال تامین تجهیزات مورد نیاز آن برای بهره برداری سریع از آن هستیم.

وی ادامه داد: با بهره برداری از سینمای موزه دفاع مقدس ۴۰۰ صندلی دیگر نیز به ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود.

در حال حاضر سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینما آوینه با ۲۵۰ صندلی و سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی چهار سینمای فعال شهر قم هستند.

انتهای پیام /الف

دو سینما در دهه فجر در قم افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار