مخالفان نظام سرمایه‌داری فرانسه اعلام کردند امروز و در یازدهمین شنبه اعتراضات، پاسخ محکمی به اظهارات گستاخانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهورشان در حمایت از کودتا در ونزوئلا خواهند داد.

جنبش ضد سرمایه‌داری فرانسه اظهارات مکرون درباره ونزوئلا را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مخالفان نظام سرمایه‌داری فرانسه اعلام کردند امروز و در یازدهمین شنبه اعتراضات، پاسخ محکمی به اظهارات گستاخانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهورشان حمایت از کودتا در ونزوئلا خواهند داد.

مکرون در اظهاراتی تعجب بر انگیز آشوبگران ونزوئلایی را که علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو کودتای نافرجام انجام داده اند مردمی شجاع خواند که برای برقراری دموکراسی در ونزوئلا برخواسته اند.

این اظهارات مکرون، خشم میلیون‌ها معترض به نظام سرمایه‌داری در فرانسه را برانگیخته است. آنان فراموش نکرده اند که رئیس جمهور مکرون در کوران دو ماه و نیم اعتراضات آرام مردم به سیاست‌های دولتش؛ مخالفان را آشوبگر خوانده بود.

حالا مخالفان دولت در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده اند امروز شنبه در یازدهمین هفته از اعتراضات ضمن خواسته همیشگی خود یعنی استعفای رئیس جمهور و دولتش؛ پاسخی نیز به اظهارات گستاخانه مکرون درباره اتفاقات ونزوئلا خواهند داد.

احزاب مخالف دولت فرانسه از جمله حزب چپ فرانسه نافرمان به رهبری ژان لوک ملانشون نیز با حمایت از دولت قانونی مادورو؛ دخالت مکرون در امور داخلی ونزوئلا و پشتیبانی از کودتاچیان را در حالیکه او خود مردم معترض را در فرانسه قلع و قمع می‌کند به شدت محکوم کردند.

طی یازده هفته اعتراضات به نظام سرمایه‌داری در فرانسه تاکنون ۱۰ تن کشته و حدود ۸ هزار تن بازداشت یا زخمی شده اند. حدود ۲۰ تن هم به علت استفاده پلیس ضد شورش فرانسه از اسلحه فلش بال نابینا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار