مهراله رخشانی مهر گفت: اکنون ۷۰ درصد مدارس کشور مستحکم و ۳۰ درصد نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه مسلم بن عقیل گرمسار گفت: سرانه فضای فیزیکی به مثابه میزان مساحت فضای درسی تقسیم‌بر تعداد دانش آموزان در زمان انقلاب یک و نیم متر مربع بود در حالی که این میزان در سال جاری به طور میانگین در کشور به ۵.۲ متر مربع رسیده و در برخی استان‌ها حتی این رقم تا هشت متر مربع نیز افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه سرانه فیزیکی آموزشی کشور سه برابر افزایش داست، اضافه کرد: رشد ۳۰۰ درصدی فضاهای آموزشی در سطح کشور علی رغم افزایش جمعیتی نشان از اهتمام ویژه مسئولان در راستای ارتقای وضعیت آموزش‌وپرورش دارد.

رخشانی بابیان اینکه بیش از ۲۰درصد فضاهای آموزشی کشور را خیران ساختند، تصریح کرد: طی سال ۹۶ و ۹۷ بیش از پنجاه‌درصد مدارسی که ساخته شد از ظرفیت خیران بود و طبق آمار در سال ۸۲ از تعداد مدارس کشور ۷۰ درصد تخریبی و ۳۰ درصد دارای استحکام لازم بود.

وی اضافه کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه چهار میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت و به‌حساب نوسازی مدارس برای بازسازی مدارس فرسوده واریز شد که این امر انقلابی عظیمی را در حوزه نوسازی مدارس رقم زد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس تخریبی جمع آوری شد، ابراز داشت: اکنون ۷۰ درصد مدارس کشور مستحکم و ۳۰ درصد نیازمند بازسازی است.

رخشانی در ادامه تصریح کرد: اگر واقعا کمبود فضای آموزشی در کشور وجود دارد باید از واگذاری مدارس به دانشگاه فرهنگیان، پیام نور و تغییر کاربری مدارس به خانه معلم و باشگاه فرهنگیان به طور جد پرهیز کرد و این‌یکی از نگرانی هادر حوزه نوسازی مدارس است.

وی اضافه کرد: اگر در زمان قبل از انقلاب برای جشن های دو هزار پانصد ساله همین تعداد مدرسه در کشور ساخته شد علاوه بر مدارس و آمار و ارقام بسیار مدرسه‌سازی در بعد از انقلاب تنها بنیاد برکت طی چند سال گذشته بالغ‌بر یک هزار مدرسه ساخته است.

وی اضافه کرد: سه میلیارد تومان مازاد سهم استان سمنان برای ساخت مدارس ایوان کی در نظر گرفته شد و همچنین اعتبارات ملی برای مدرسع کلنگ زنی شده تامین می‌شود.

انتهای پیام / گ

صحبت های  رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار