عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: آموزش و پرورش گزارش عملکرد شورا‌ها را در اختیار ما بگذارد تا علل کاستی را پیگیری کنیم.

اعلام آمادگی مجلس برای بررسی اجرا نشدن قوانین شوراهای آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباقیان عضو کمیسیون شوراهای مجلس در برنامه پرسشگر درباره موضوع اجرایی شدن قانون شوراهای آموزش و پرورش بیان کرد: شورا‌ها با هدف استفاده از منابع تمام دستگاه‌ها برای میزان تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته است و اعضای آن متشکل از استاندار، امام جمعه شهر، مدیر کل آموزش و پرورش، شهردار، معاون پرورشی  و سه نفر از رؤسای دانشگاه‌ها که در مجموع تعداد اعضا را بین ۱۳ تا ۱۵ نفر تعیین می‌کنند.

 قانون شورا‌های آموزش و پرورش قدرتمند است

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس ادامه  داد: باید دید قانون شورا‌ها چه اشکالی دارد و تا چه حد زمینه اجرای  آن فراهم شده است چرا که قانون شورا‌های آموزش و پرورش قدرتمند است پس نیاز به ریشه‌یابی برای عوامل مؤثر در اجرایی نشدن این قوانین داریم و نگاه جزیره‌ای به این موضوع کارساز نیست.

صباقیان با بیان اینکه آموزش و پرورش و دولت باید ضعف‌های قانونی را به مجلس منعکس کنند، گفت: آموزش و پرورش باید گزارش دهد تا ببینیم قوانین اجرا شده چه کاربردی داشته است و موارد اجرا نشده به چه دلیل بوده است، چنانچه گزارش عملکرد کامل از این مورد به ما برسد آن را در مجلس به شکل سوال درمی‌آوریم و از وزرای مربوطه پاسخ می‌گیریم.

 استان‌های برتر الگوی برتر اجرای قوانین قرار گیرند

در ادامه حبیب‌الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه قوانین شورا‌های آموزش و پرورش به طور کامل عملیاتی نمی‌شود و باید این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهیم،گفت: باید منابع آزاد شود تا مناطق دچار مشکل بتوانند از این فرصت بهره بگیرند و به دنبال این موضوع استاندار گلستان الگوی خوبی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: رئیس شورای آموزش و پرورش می‌تواند شهرداری را مکلف کند قوانین مربوط به شورا‌های آموزش و پرورش اجرایی شود البته برای همه نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید و باید این موضوع متناسب با شرایط پیش رود البته آموزش و پرورش هم در این مورد  کار را جدی دنبال نکرده است.

دهمرده بیان کرد: می‌توانیم از الگو‌های موفق استفاده کنیم و دیگر روش‌های آن‌ها را به دیگر استان‌ها تسری دهیم و ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم تا هر جا که نیاز است برای اجرایی شدن قوانین شورا‌های آموزش و پرورش در مجلس وارد عمل شویم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار