وزیر امور خارجه گفت: چشم به اروپا نداریم و تلاش ما برای باز کردن منافذ اقتصادی روی اروپا متمرکز نیست.

چشم به اروپا نداریم/ تلاش ما برای باز کردن منافذ اقتصادی روی اروپا متمرکز نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال محبی نیا نماینده میاندوآب درباره اقدامات دیپلماتیک در جهت رفع تهدیدات بین‌المللی گفت: وزارت امور خارجه در نظام جمهوری اسلامی ایران دستگاه مجری سیاست خارجی بوده و ما تلاش می‌کنیم که در حوزه تصمیم‌سازی به تصمیم‌گیرندگان کشور در حوزه دیپلماسی کمک کنیم.

وی افزود: وزارت خارجه باید دیدبانی قوی برای کشور باشد و تحولات بین‌المللی را رصد کند، ما خوشحالیم که با حسن نیت و صداقت به عنوان دیده‌بانی صادق سیر تحولات جهان را به سمع و نظر مقامات عالی کشور می‌رسانیم و بعد از تصمیم‌گیری نیز تلاش می‌کنیم تا کارآمد‌ترین روش‌ها را به کار گیریم.

ظریف بیان کرد: ما همواره تلاش کرده‌ایم تا برای خنثی کردن تهدید‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بهترین سیاست‌های را دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و باید بپذیریم که اگرچه در این سال‌ها بعضاً کوتاهی‌هایی وجود داشته، اما آنچه جمهوری اسلامی ایران را متفاوت می‌کند این است که ما توانسته‌ایم استقلال خود را تحت هر شرایطی حفظ کنیم.

ظریف تاکید کرد: در دو سال گذشته ترامپ همواره سعی کرده تا علیه ما تحرکاتی را انجام دهند؛ یکی از مهمترین دستاورد‌های برجام این بود که توانست ۶ قطعنامه فصل هفتمی را در شورای امنیت ملی پایان ببخشد؛ ایران از ذیل فصل هفتم خارج شد که این امر هزینه بزرگی را برای اسرائیل و آمریکا به دنبال داشت.

وی بیان کرد: آمریکا در دو سال گذشته و رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته همواره تلاش کرده‌اند تا حداکثر فشار را به جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند، دلار آمریکا در محافل اقتصادی جهان تاثیرگذار است، ترامپ سعی کرد تا دو سال گذشته اروپا را همراه خود کند، اما ما چشم به اروپا نداریم و تلاش می‌کنیم تا به وسیله این اتحادیه، چین و روسیه، آمریکا را منزوی کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تلاشمان منزوی کردن ترامپ بوده و همین مسئله باعث شد که وی ۴ بار در شورای امنیت ملی شکست بخورد، همچنین تلاش ما برای باز کردن منافذ اقتصادی روی اروپا متمرکز نیست بلکه تلاش ما در حوزه سیاسی است.

وی ادامه داد: آقای محبی‌نیا مباحثی را مطرح کرده‌اند که می‌تواند مبنای وحدت ملی در سیاست خارجی باشد.

ظریف افزود: ما اکنون در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و منادی آرامش هستیم، لذا من وظیفه دارم که تلاش خود را برای بدست آوردن اهداف کشور انجام دهم؛ آنچه به ما قدرت می‌دهد وحدت و انسجام ملی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار