نماینده مردم شاهین دژ گفت: متاسفانه امروز تفکری سلطه طلب به دنبال انزوای ایران در عرصه بین المللی است.

بالا بردن هزینه دیپلماسی سیاست را از وزارت امور خارجه می‌گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۸ بهمن) مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از وزیر امور خارجه درباره اقدامات دیپلماتیک جهت رفع تهدید بین‌المللی، اظهار کرد: شاید کسانی که از شما نفرت داشته باشند، زمانی پیروز می‌شوند که در شما نفرت ایجاد کنند، پس صبور باش و بر اوضاع و احوال جهانی که در آن حیات می‌کنیم باید تاسف خورد.

وی افزود: سوال امروز من فراتر از وظایف معمول و رایج وزارت امور خارجه است، کیاست و فراست وزیر امور خارجه به حدی است که بتواند دغدغه‌های ملتی بزرگ را سر و سامان ببخشد و فرصت را به کم اندیشان و بیش فعالان واگذار نکند. کم اندیشانی که جراحت‌های وحشتناکی بر دل و جان و پیکره این کشور زده اند.

محبی‌نیا تصریح کرد: امروز تفکری معیوب و ناسازگار با انقلاب اسلامی و سرشت ملت ایران به منافع ملی و مصالح خارجی ما تنه می‌زنند و کورکورانه به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند، با قوت گرفتن این نگاه متحجرانه راه تعامل کشور با نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی بسته خواهد شد و در نهایت مکاتبه ۸ وزیر با مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد و شاهد استعفا‌های آشکار و پنهان برخی مسئولان کشور می‌شویم.

نماینده مردم شاهین‌دژ گفت: صورت بندی این صحنه استراتژیک بر عهده صهیونیست بین الملل و وهابیت علیل و کج فهم است و بخشی از سلطنت طلبان نیز با کج اندیشی سعی دارند بخش کارگزار وزارت خارجه ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در حیرتم که چرا در جامعه اسلامی که یادگار امام خمینی (ره) است و با سکانداری مقام معظم رهبری هدایت می‌شود، دلواپسی و براندازی به هدفی واحد و یکسان می‌رسند. با این اوصاف خطایی بزرگ و استراتژیک جامعه را ما تهدید می‌کند که در قرائت جهانی و تاریخی به گفتمان اخم و غضب معروف است.

ظریف گفت: بالا بردن هزینه‌های دیپلماسی کشور و غرق شدن در گفتمان اعتراض و رویگردانی از مسیر مبارزه نرم، دستگاه خارجی کشور را رنجور و ناتوان نشان خواهد داد و نوآوری و خلاقیت و ابتکار را از دستگاه دیپلماسی می‌گیرد.

محبی نیا با بیان اینکه بخشی از سیاست خارجی کشور در گروگان تفکری است که با ملت غریبه است و بر رویکرد بلااثر کردن حضور ایران در صحنه‌های بین المللی و عدم استفاده از ابزار‌های مدیریتی برای اعمال فساد خود تاکید دارد، تصریح کرد: بدون شک صنعت نفت کشور سوار بر اسباب مذاکره بین المللی، ملی شد و با کمک دستگاه دیپلماسی خارجی توانستیم از زیر یوغ روسیه و انگلیس خارج شویم، با بهره گیری از همین سیاست خارجی توانستیم کاری کنیم که صدام در سازمان ملل، جنایتکار شناخته شود و شهید رجایی‌ها و آیت الله خامنه ای‌ها با همین زبان دیپلماسی توانستند بخشی از حقایق کشور ایران را در سازمان ملل به تصویر بکشند.

وی بیان کرد: امروز نیز به کمک دستگاه دیپلماسی شایسته است گفتمان واقعی و حقیقی کشور را که به صلاح مردم است احیا کنید و از هیچ چیز در این مسیر واهمه نداشته باشید و نباید مخاصمه سلطه طلبان گریبانگیر سفرا و کارگزارن دستگاه دیپلماسی کشور شود. براساس قوانین مصرح کشور مسئول سیاست خارجه در کشور، وزیر امور خارجه است و اگر حرف حق را بیان نکنید و سکان اداره سیاست خارجی کشور را دست نگیرید، شما در روز قیامت مسئول خواهید بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار