حمیدی از انجام تست سلامت و همچنین صدور شناسنامه سلامت برای فرهنگیان خبر داد.

صدور شناسنامه سلامت برای فرهنگیان/ آمادگی ۳۰۸۰مکان ورزشی برای اجرای طرحبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی وسلامت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای سیاست‌گذاری ورزش فرهنگیان که در ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در بین دستگاه‌های کشور، به علت داشتن ۹۵۰هزار نیروی انسانی یکی از بی‌نظیرترین دستگاه‌ها است، به‌طوری‌که نیروی انسانی آموزش‌وپرورش با همه دستگاه‌ها برابری می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌های حوزه مدیریت برای رفع مشکلات منابع انسانی اظهار کرد: همان‌طور که برای جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنیم، ضروری است برای حفظ سلامت و شادابی فرهنگیان برنامه‌ریزی کنیم.

معاون تربیت‌بدنی وسلامت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: انجام تست سلامت و همچنین صدور شناسنامه سلامت برای فرهنگیان در قالب اجرای این طرح انجام می‌شود.

وی افزود: ممکن است برخی از فرهنگیان به دلایلی ازجمله امراض جسمی و روحی، متقاضی بازنشستگی پیش از موعد باشند و یکی از مسائل مهم نیروی انسانی، مسئله معیشت است، اما مسئله بسیار مهم دیگر فرهنگیان، موضوع سلامت جسمانی و تقویت توانایی و شادابی است، بنابراین با اجرای این طرح به حفظ سلامت و شادابی کارکنان کمک می‌کنیم تا نیروی انسانی شاداب، پرتوان و سرشار از روحیه امید داشته باشیم.

اجرای طرح ورزش فرهنگیان با فعالیت ۳۳هزار نیرو

حمیدی اظهار کرد: در حوزه تربیت‌بدنی، بالغ‌بر ۳۳هزار نیرو داریم لذا برای اجرای طرح ورزش فرهنگیان بسیج می‌شویم.

وی اظهار کرد: ۳۰۸۰مکان ورزشی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که ساعاتی از وقت آن را به ورزش فرهنگیان اختصاص می‌دهیم.

معاون تربیت‌بدنی وسلامت آموزش‌وپرورش افزود: از لحاظ برنامه و محتوا تلاش می‌کنیم تا طرح ورزش فرهنگیان را در شان آموزش‌وپرورش پیش ببریم، بنابراین از لحاظ محتوا معتقد به ورزش صحیح هستیم و باید به‌جای ایجاد رقابت و برگزاری مسابقات به ورزش صحیح بپردازیم.

وی ادامه داد: استفاده از پوستر‌های ایست ورزی باهدف کاهش درد‌هایی نظیر کمردرد از ویژگی‌های این طرح خواهد بود و برای توسعه ورزش فرهنگیان نیازمند همکاری همه حوزه‌ها است و یک معاونت به‌تنهایی نمی‌تواند کار را جلو ببرد و اهداف را محقق سازد.

در ادامه این جلسه گودرز کریمی فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی اظهار کرد: ورزش باید امید زایی را جایگزین امید زدایی کند و این مسئله با جدیت پیگیری شود.

سهم ۵۵درصدی بانوان در پست های آموزش و  پرورشی

فرحناز مینایی پور مدیرکل امور زنان اظهار کرد: ۵۵درصد فرهنگیان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند لذا ضروری است شرایط ورزش خانم‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم خانم‌های فرهنگی هفته‌ای سه ساعت فعالیت ورزشی انجام دهند و طرح غربالگری برای خانم‌های شاغل در حوزه ستادی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار