بسیاری از مسئولان قیمت‌های فعلی گوشت در بازار را غیرمنطقی می‌دانند، از این رو امیدوارند با واردات دام زنده بازار به تعادل برسد.

قیمت واقعی گوشت چقدر است؟ /به زودی ۱۸۰۰ راس دام زنده وارد کشور می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه کمتر از دو ماه به ایام پایانی سال زمان باقی است، تلاطم بازار گوشت قرمز و مرغ به عنوان دو پروتئین اصلی سبد خانوار نگرانی‌هایی ایجاد کرده است و این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار در ماه‌های اخیر با افزایش واردات گوشت قرمز و توزیع مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب به طور مرتب وعده کاهش و رسیدن قیمت محصولات پروتئینی به نرخ متعادل در بازار را می‌دهند.

علی‌رغم وعده مسئولان تنظیم بازار مبنی بر کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ شاهد نوسان روزمره قیمت‌ها هستیم به طوریکه در روز‌های اخیر، قیمت گوشت با جهش چشمگیری به بالاترین حد خود رسیده است به‌طوریکه کمتر کسی توان خرید هر کیلو گوشت با نرخ بالای ۱۰۰ هزار تومان در بازار را دارد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۹۷ تا ۱۰۰ هزار، سردست گوسفندی ۱۳۰ هزار، راسته گوسفندی ۱۴۵ هزار، شقه گوساله ۸۵ تا ۹۵ هزار، راسته گوساله ۱۱۰ هزار، سردست گوساله ۱۰۰ هزار، مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰، تومان است و نسبت به ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

بسیاری از فروشندگان می‌گویند: قاچاق دام در ماه‌های اخیر موجب شده تا دام چندانی برای عرضه به بازار وجود نداشته باشد و این امر بر آشفتگی بازار بیش از پیش دامن خواهد زد.

اکبری یکی از صاحبان سوپر پروتئینی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه توزیع گوشت وارداتی سر از بازار آزاد در آورده است، اظهار کرد: اگرچه مسئولان پشتیبانی امور دام با توزیع گوشت‌های وارداتی قصد دارند که کمبود گوشت ناشی از قاچاق دام در ماه‌های اخیر را جبران کنند، اما متاسفانه در برخی موارد به سبب سودجویی و رانت شاهد توزیع گوشت‌های گرم وارداتی دربازار آزاد هستیم، به همین دلیل تاکنون واردات و عرضه گوشت‌های وارداتی نتوانسته بازار را به آرامش برساند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه، پیش‌بینی می‌شود که اگر میزان واردات گوشت قرمز افزایش نیابد، روند افزایش قیمت گوشت قرمز در ایام پایانی سال همچنان ادامه خواهد داشت.

اکبری با اشاره به دلایل نوسان قیمت مرغ در بازار گفت: افزایش چشمگیر قیمت گوشت در بازار موجب شده تا بسیاری از افراد به سبب کاهش قدرت خرید به سمت و سوی بازار مرغ سوق داده شوند و همین امر بر نوسان قیمت مرغ تأثیرگذار بوده است.

با توجه به آنکه بسیاری از مسئولان بر این باورند که قیمت فعلی گوشت در بازار غیر واقعی است، از این رو امیدوارند که با واردات دام زنده و تشدید جلوگیری از قاچاق دام از مرز‌های کشور بازار گوشت داخل به تعادل برسد.

حال به سراغ مسئولان ذی‌ربط می‌رویم تا از آخرین دلایل نوسان قیمت مرغ و گوشت قرمز و راهکار‌ها برای تعادل و کنترل قیمت در ایام پایانی سال با خبر شویم:

واردات  ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون/ عرضه روزانه مرغ گرم با نرخ مصوب تا پایان سال به ۲۰۰ تن می رسد

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود نخستین پارت دام‌های وارداتی تا پایان هفته به کشور خبر داد و گفت: با توجه به فراهم شدن مقدمات اولیه تا پایان هفته ۱۸۰۰ رأس دام زنده وارد کشور می‌شود.

وی گنجایش واردات دام زنده در هر پرواز را ۱۸۰۰ رأس اعلام کرد و افزود: با واردات محموله‌های دام زنده، قیمت گوشت به سبب افزایش عرضه در بازار کاهش خواهد یافت.

سالمی از انعقاد دو قرارداد ۲۰۰ هزار رأسی واردات دام زنده به کشور خبر داد و گفت: براین اساس هفته‌ای ۵۰ هزار رأس دام وارد کشور می‌شود که پس از تأمین نیاز بازار تهران به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی وارداتی را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت آلایش دام در ماه‌های اخیر، واردات دام زنده تأثیر بسزایی در کاهش قیمت گوشت و آلایش دام خواهد داشت.

وی با تکذیب کاهش واردات گوشت قرمز به کشور بیان کرد: واردات گوشت قرمز نه تنها کاهش نیافته بلکه به منظور تعادل بازار در ایام پایانی سال، میزان آن افزایش یافته است.

سالمی از واردات ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون در بازار خبر داد و گفت: با توجه به میزان ثبت سفارش گوشت‌های وارداتی از استرالیا و آسیای میانه و همچنین میزان واردات دام زنده پیش بینی می‌شود که به سبب تامین بخشی از نیاز کشور از طریق واردات، بازار گوشت داخل به آرامش برسد.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو گوساله منجمد وارداتی را ۲۹ هزار، گوساله گرم وارداتی را ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰، سقه گوسفندی گرم وارداتی را ۴۰ تا ۴۳ هزار و منجمد گوسفندی را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد.

وی از توزیع روزانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم که میزان عرضه روزانه گوشت مرغ تا پایان سال را به ۲۰۰ تن در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب به منظور تعادل بازار برسانیم.

واردات دام زنده در کاهش قیمت گوشت در بازار اثر گذار است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش  بیش از ۱۰۰ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار را تکذیب کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۸۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود و براساس آخرین آمار، فروش شقه گوسفندی با نرخ‌های ۱۲۰ هزار تومان و بالاتر در خرده فروشی‌ها صحت ندارد.

وی افزود: طبق اعلام مسئولان پشتیبانی امور دام قرار است که واردات دام زنده به کشور در روز‌های آتی انجام شود که با ورود آن به کشور، شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار خواهیم بود.

ملکی از برخورد جدی مسئولان با قاچاق دام در بسیاری از نقاط مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به تشدید اعمال نظارت و کنترل از سوی مسئولان ذی ربط پیش بینی می‌شود که قیمت دام در بازار کاهش یابد.

فروش گوشت با نرخ بالای ۱۰۰ هزار تومان در بازار/ عدم کشتار دام از سوی دامداران حلقه مفقوده گرانی در بازار

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی گوشت در بازار اظهار کرد: علی‌رغم افزایش تولید دام، کشتار در کشتارگاه‌ها ۱۸ درصد کاهش یافته است که علل آن در بازار باید بررسی شود.

وی افزود: با توجه به آنکه امکان کشتار دام از سوی دامداران وجود ندارد، از این رو دست‌های پشت پرده به این امر ورود می‌کنند که می‌توان آن را حلقه مفقوده گرانی‌های اخیر در بازار برشمرد.

پوریان با اشاره به دلایل کمبود گوشت در بازار بیان کرد: روستا‌ها و بسیاری از شهرک‌ها که در گذشته خود تولیدکننده گوشت در کشور بودند، هم اکنون مصرف کننده شدند به طوریکه ۴۵ درصد گوشت‌های وارداتی در روستا‌ها توزیع می‌شود و تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر داده تا قیمت گوشت به سبب کمبود در بازار با نوساناتی روبرو شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به مشکلات و علل اصلی اسباب گرانی گوشت در ماه‌های اخیر امیدواریم که برنامه ریزی مبنی بر توزیع مستقیم دام به کشتارگاه‌ها توسط دامداران صورت گیرد تا با حذف دست‌های پشت پرده، بازار گوشت به آرامش برسد.

وی میزان واردات گوشت قرمز را مناسب با کمبود نیاز بازار داخل دانست و گفت: این در حالی است که عدم توزیع متمرکز گوشت‌های وارداتی موجب شده تا آن طور که باید و شاید نتواند بر کاهش و تعادل قیمت گوشت داخلی در بازار اثر گذار باشد.

به گفته پوریان، با توجه به تمهیدات پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی برای واردات دام زنده انتظار می‌رود که قیمت گوشت به نرخ سابق خود باز گردد چرا که هم اکنون تقاضای چندانی برای خرید گوشت داخلی در بازار وجود ندارد.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در عمده فروشی‌ها را ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که متاسفانه هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ‌های ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که به سبب نوسان چشمگیر در ماه‌های اخیر تقاضای چندانی در بازار برای خرید وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر آحاد جامعه قدرت خرید گوشت داخلی با نرخ‌های فعلی را ندارند، بیان کرد: در شرایط کنونی عموم مردم به سبب اختلاف چشمگیر قیمت گوشت داخلی با وارداتی به سمت و سوی گوشت‌های وارداتی سوق داده شدند.

پوریان با انتقاد از این مسئله که خرید گوشت از سوی خانوار‌ها بیش از حد نرمال است، گفت: با توجه به آنکه کمبودی در توزیع گوشت قرمز در بازار وجود ندارد، اما برخی اخبار منتشره کذب در فضای مجازی مبنی بر قحطی گوشت قرمز موجب شده تا خانوار‌ها برای خرید گوشت وارداتی با نرخ مصوب ساعت‌ها در صف‌های طولانی بایستند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در ادامه افزود: با توجه به افزایش عرضه دام داخلی در ایام پایانی سال انتظار می‌رود که با کنترل هیجانات بازار، قیمت گوشت به تعادل برسد چرا که نرخ‌های کنونی در بازار غیر منطقی است.

وی در پایان از ورود تعداد قابل توجهی دام به کشور تصریح کرد: براساس پروفورم‌هایی که تجار دریافت کردند، میزان قابل توجهی دام وارد کشور می‌شود که عرضه آن در کاهش قیمت گوشت داخلی در بازار تاثیر گذار خواهد بود.

کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم/ قیمت مرغ شب عید تابع مدیریت نهاده های تولید است

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

وی افزود: با توجه به روند روبه افزایش قیمت جوجه یکروزه و نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار آزاد امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار وجود ندارد چرا که این امر به زیان مرغداران تمام می‌شود.

حجت با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به جوجه ریزی مناسب در واحد‌های مرغداری، جای هیچگونه نگرانی مبنی بر کمبود در بازار وجود ندارد. اما قیمت مرغ در ایام پایانی سال به میزان مدیریت نرخ نهاده‌های دامی و جوجه یکروزه بستگی دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر مدیریتی در قیمت نهاده‌های دامی و جوجه یکروزه در بازار صورت نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ در چارچوب نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار باشد چرا که این امر زیان مرغدار را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای نهاده‌های دامی دو نرخ مصوب اعلام کرده است، اظهار کرد: نرخ مصوب هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ و فروش ذرت توسط واردکنندگان مجاز یک هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است، در حالیکه هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ الی یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

حجت مدیریت عرضه نهاده‌ها را موثرترین اقدام برای کنترل قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه در تولید مرغ کشور کمبودی وجود ندارد، بنابراین تسریع در توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب، عرضه مرغ با نرخ واقعی را در بازار به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول نرخ مصوب ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ را غیر کارشناسی اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان نرخ جوجه یکروزه و سایر نهاده‌های تولید، نرخ واقعی هر کیلو مرغ طبق رقم مد نظر وزارت جهاد کشاورزی ۱۲ هزار تومان است چرا که ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان را براساس نرخ جوجه ۲ هزار تومانی و ذرت یک هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه مدیریت بازار نهاده‌های تولید رها شود، هر روز با تنش قیمت مواجه خواهیم شد در حالیکه اگر مسئولان دولتی امور مربوط به عرضه نهاده‌ها را در اختیار تشکل‌ها بگذارند، قیمت مرغ در بازار به تعادل خواهد رسید و دیگر نیازی نیست که مردم در صف‌های طولانی برای خرید مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب بایستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
گوشت نیست شما بخورید و من گوشت گوسفند گرم با اب گوشت میخورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
تا کی باید ایقد فشارب مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام وقتی ما با انتخاب خودمون دولت پولدارها (لیبرالها )را سر کار اوردیم نتیجش میشه مدیریت لیبرالی یعنی اگه پولداری حق زندگی داری اگه نداری برو بمیر . تمام وزیران دولت میلیاردرن و سیری ناپذیر طبیعی که خودشونو ژن برتر میدونن وهرکدوم در پی رانت و اختلاس یه ضرب المثله که میگه سواره درد پیاده رو نمیدونه و سیر درد گشنه رو عزیزان شما اگه میلیونها پیام وکامنت از گرونی گوشت بزارید یاحتی اگه ساعتها در صف خرید گوشت ارزان یخی بگذرونید اخم به صورت اون مسئول بی درد نمیاد واقعاً چطوری میخوان جواب شهیدانو بدن کمکاری مسئولینو به پای نظام ورهبری ننویسید ان شاالله که با دعای امام زمان از این مشکلات عبور میکنیم فقط در انتخوابات بعدی درست تصمیم بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
انشااله مسئولین دست به کاربشن به لطف خداهمه چیزدرست میشه فقط همت میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
حجتی وزیر!!!!!!کشاورزی میگه خدا رو شکر کمبود گوشت نداریم.ما هم نمیگیم کمبود داریم هست ولی اونقدر گرونه که نمیشه خرید.مثل اینه که گوشت رو بذارن رو قله بگن حالا برو بیارش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من خودم بعنوان یه دامدار میبینم که چجوری عراقی ها ریختن دارن دام زنده نقد میخرن قاچاقی میفرستن عراق اگه مرز و ببندین میبینین که قیمت دام زنده پایین میاد وبه دنبالش بازار گوشت ثبات پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
وقتی از صبح تاشب دومیلیون عراقی وارد شهرهای مرزی میشونداشیرمرغ تاااااجون ادم میزاد میرخرند میبرند دیگه همچین مشکلاتی توکشوربه وجودمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
نکته جالبش اینجاس که میگه بعد از اشباع بازار تهران به سایر استانها ارسال میشه!
یعنی اگه دوستان تهرانی میل نداشتن، بقیش به استانهای دیگه ارسال میشه،
سامانه توزیع بی نقص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
قیمت یک کیلو گوشت مساوی با دو کیلو پراید
Netherlands
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
گوشت هست .قدرت خرید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
ماکه هنوز گوشت منجمد که وارد میکنن به چشم ندیدیم چون همرو میدن قصابیها
Iran (Islamic Republic of)
Idol
۱۴:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
گوشت بشه 1میلیون تومن
اینا مهم نیست که

مهم اینه که روز22بهمن با مشت گره زده
بلند بگین مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
نمیتونن مایحتاج بسیار اولیه ملت رو تامین کنن .کجای دنیا باید برای گوشت یخ زده برزیلی ساعت 5صبح بری تو صف تازه اونم اگه گیرت بیاد.؟حال اینکه مملکت ما روی گنج خوابیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
بابانخرین نخرین خووووووب نخرین
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۰:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام بر همگی
ایران مشکل گوشت گوسفند و گوشت مرغ ندارد. اگر دولت مدیریت کند اجناس نیاز مردم به کشور عراق صادر نشود مشکل حل میشه . صادارت بی رویه باعث این همه گرانی وکمبود میشه . کشور عراق که مشکلی نداره تحریم که نیست . همه چیز داره صادر میشه کسی هم به فکر مردم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
شماهاچقدرحوصله دارین راس گوسفندبرای ماکه نمیگن برای بزرگان وتاجرهای بزرگ میارن نه برای من وشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
عجب///
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۰۹:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
جلوی صادرات وقاچاق بگیرید همه چی خود به خود درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام ۰ من دامدارم اولا هزینه تولید بالاست یونجه کیلوی ۲۰۰۰هزارتومان جو ۲۰۰۰کاه ۱۰۰۰ و داروهای درمانی اصل پیدا نمیشه مثل تب برفکی که چند سال پیش کلی دام بره چند روزه از بین رفت شما دوستان در جریان نیستین میدانها چه خبره قیمت واقعی گوشت ۲۰۰هزار تومان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
جو نده. جو نده. والا نميدونم چي ميشه هر از گاهي تو اين مملكت. يعني اينم كار آمريكاست؟ معلوم نيس كي به كيه؟ چه اتفاقي ميفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
۱۸۰۰ دام برای تعادل قیمت شبیه شوخی است. قراره قیمت در کل کشور تنظیم بشه ؟؟؟
با این وضع مدیریت بازار فکر نمی کنم اتفاق خاصی رخ بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ebi
۲۰:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
1800*25= 45 هزار کیلو
برای 80 میلیون نفر در یک روز میشه 0.56 گرم :) :/
به جای این کارا از تولید کننده داخلی حمایت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
نمیدونم چرا میخان گوسفند وارد کنن.. کلی گوسفند زنده داریم تو ایران.. قسمتی زیادیش در صف پراید... همینا کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
این مقدار هم که وارد شده برا مصرف عید اقایان مسعول هستش،مردم و بیخیال،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من به شخصه از آمریکا و متحدانش تشکر و قدر دانی میکنم که فشار اقتصادی به ایران می آورند و الا کسی دنبال فساد و ضعف اقتصادی و آقازاده ها و اختلاس گران نمی رفت و چهره خیلی ها نمایان نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۱:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من نظر خیلی از دوستان رو خوندم ولی باید با احترام فراوان عرض کنم یه گروهی که از هیچی خبر ندارند اومدن و فقط کامنت گذاشتن...چرا باید دام زنده بشه 40000 تومن و حالا شما بخوایین که یه شبه از 40000تومان بشه 24000 تومان
اصلا اینا میدونن با این کارشون چند هزار دامدار از چرخه تولید کنار گذاشته میشند
من بارها کامنت گذاشتم که آخر به جایی ختم میشه که ملت باید تولید داخل رو فراموش کنند و در صف های طولانی گوشت منجمد خوک انتظار بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
واقعاً تاسف باره برای کشوری که مسئولین آن و کسانی که اداره کشور را در دست دارند که نمی توانند برای مردمشان گوشت تهیه کنند و از آن تاسف بارتر آنکه مردمشان نتوانند گوشت بخرند .
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام تنها راه افزایش گوشت افزایش تولید هست اگر نهاده های دامی به اندازه در اختیار دامدار قرار بگیره هم اشتغال زایی میشه و هم مصرف کننده راضی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
در اين چهل سال هرسال دم عيد بنحوي بايد حال مردم را بد كنند ازگراني پياز و سيب زمنيي گرفته تا سكه و دلار و خودرو و گوشت
Germany
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
قیمت های جهانی گوشت کیلو 7 یورو و مرغ کیلو یک یورو هست ایران به سمت فقر داره میره !
حقوق مردم هر روز کمتر به روزی یک دلار رسیده !
خلاصه بگو مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۹:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
واردات گوشت هم کاری غیر کارشناسی است
قیمت جهانی گوشت تقریبا 5 دلار هست با ازای دلار 12 هت میشه 60هت با هزینه حمل وتوزیع و سود شاید دربیاد 100هت
اما چرا دولت داره 29 تومن میده چون بادلار 4.2هت وارد میکنه 4.2*5 میشه 21 هت که با هزینه هاش 29هت توزیع میشه که بعلت تفاوت قیمت بجای مردم حداقل نصفش میره برا غذاخوری و احتکار حتی اگر اینقدر وارد کنن که بازار اشباع بشه به علت ارزان بودن 60-29 احتمال قاچاق هست
اگر دولت با هدر دادن دلار های نفتی میخاد بازار را کنترل کنه مثل ارز مسافرتی که هیچ
والا باید از بازار ایران بخره و این یارانه 8هت در هرکیلو پراختی را بجای خارجی به دام دار ایرانی به بخوره
اما کی این وسط سود میبره حداقل در 40 تن وارداتی امروز 100میلیون هت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
1800راس برای کل جمعیت ایران ،برای جمعیت هشتاد ملیونی!!!!!!
خسته نباشید مدیران و مسولان کشور بزرگ و چهار فصل ایران.
پس سالانه صدها هزار رأس قاچاق میشود به کشورهای همسایه !!!لا اقل مدیریت داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۷:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
تا حالا شده یه خبر خوب اینا بدن
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
1800 تا ؟
عزیز یک میلیون و هشتصد هزار تا هم وارد بشه باز کفاف 80 میلیون رو نمیده!
فقط یه عروسی با 600 نفر یه شب 2 3 تا گاو میکشن! کجای کاری ؟
حتی یه میلیون و هشتصد هزار راس هم باشه زرتی یه شبه تموم میشه اونم یه شهر !
Iran (Islamic Republic of)
مجيد
۱۸:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اين دامدارهاي بي دين و ايمان مال اين مملكت نيستند؟؟؟؟!!!!ژ
چي شده لال شدين؟؟؟
اصلا ككتون نميگزه مردم خودمون نميتونند گوشت بخرند؟؟؟
به خدا اين درآمدتان حرام در حرامه!!!!!!!!!!!
ببينيد كجا بايد سودشو مصرف كنيد؟؟؟؟؟ نگيد كه نگفتم!!!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
واردات گوشت قرمز ، آنهم در این حجم ، یکی از تبعات ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح است
وزارت جهاد کشاورزی نمی تواند بگوید ، افزایش قیمت گوشت قرمز ، مربوط به تغییرات نرخ ارز و خروج دام زنده از کشور است ! چون اگر در همان زمان تغییر نرخ ارز ، مسئولین امر پیش بینی و برنامه ریزی لازم را مینمودند ، با بیست درصد این هزینه ها میتوانستند نیاز کشور را تامین کنند !!!!
ضمن اینکه اشتغال نسبی نیز در این رابطه بوجود می آمد! و.....
Canada
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
بابا ۱۸۰۰ راس خیلی زیاده میتونیم باقيشو صادر کنيم. یا ذخیره کنیم. یکی بگه هشتاد میلیون تقسیم به ۱۸۰۰ چقدر ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من نمی دانم این دستهای پشت پرده که میگن کی و کجا تمام میشه و بهونه نمی کنند ، دامدار داره کلی هزینه میکنه ، و گوشت را ارزان بفروشه با تورم کلی جامعه ، خوب وقتی نفروشه گران میشه و تازه پول هزینه ها را مه در می اورد هیچ ، یک سود خوب میکنه تا دولتی که مدیریت تجاری بلد نیست و زورکی اقتصاد ریز را در دست نکه داشته الان باید بیاد از ذخایر ارزی هی گوشت وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
.بینام.
۱۷:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
۱۸۰۰دام.زنده.برای.کل..جمییت.شاید.اشتباه.قلمی.باشد..اگرنه.که.!!!!..وای.خدا.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۹:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
فکر کنم برای مصرف شب عید مسئولین وارد کردن این تعداد رو
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
یواش یواش باید آب و قند بخوریم. علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مشکل از جای دیگس
مادامی که اقتصاد مشکل داره و دولت فکر اقتصادی نداره و فرمون رو دست آدمای ناکارامد میده وﺽع همینه
آخه منطق حکم میکنه وقتی ارزش پولمون از کشورای همسایه کمتره هجوم آورده میشه از بیرون به کالاهای ارزون قیمت کشورمون و قاچاق صورت میگیره
جلوی هرچی رو بگیرن چیز دیگه ای قاچاق میشه
باید مشکل ریشه ای حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۶:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
نیاز به واردات نیست جلوی قاچاقچی ها رو بگیرید مشکل خود ب خود حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
تو کشور دام زنده زیاده. دولت اجبار کنه دامداران محترم که بیش از ده رأس گوسفند و گاو دارن بیارن بفروشم با قیمت عادلانه به دولت مثل گندم...دولت هم عادلانه بین مردم توزیع کنه. .اولا تو کشور دام زنده زیاده. دوما از کجا معلوم این گوشتهایی که وارد میکنن دستکاری ژنتیک نشده باشن ؟؟تا ما ایرانی هارو منقزص نکنن؟:؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۳:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
دامدار شغلش شخصی و متکی به خودشه دولت نمیتونه کاری بکنه. نتیجه این میشود که دامداری به حداقل میرسد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مطمئنم این گرونی گوشت به خاطر این بود که این ۱۸۰۰ راس دام توسط یک سلطانی که رانت داره وارد بشه و سود کنه. و دوم برنامه ریختن برای تلخی ۲۲ بهمن و تخطی خاطر مردم در ایام دهه فجر .خدا خائنین را لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
در سال حمایت از کالای ایرانی تا میتونید از کشور های دیگه کالا وارد کنید... از پراید بی کیفیت فقط حمایت کنید کافیه چون سودش تو جیب خودتون میره ولی بیقیه رو تا میتونید وارد کنید.... برنج وارد کنید، گوشت وارد کنید وووووووو بیخیال کشاورز و دامدار بدختی که من باشم پول قطره چشمم رو ندارم که بخرم بیخیااال سودتونو کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
در سال حمایت از کالای ایرانی تا میتونید از کشور های دیگه کالا وارد کنید... از پراید بی کیفیت فقط حمایت کنید کافیه چون سودش تو جیب خودتون میره ولی بیقیه رو تا میتونید وارد کنید.... برنج وارد کنید، گوشت وارد کنید وووووووو بیخیال کشاورز و دامدار بدختی که من باشم پول قطره چشمم رو ندارم که بخرم بیخیااال سودتونو کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
عجب خبری دادید ۱۸۰۰تا ! ۱۸۰۰ مرغ شاید باشه یا ۱۸۰۰تا بلدرچین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
دولت داره گوشت وارد میکنه. بابا گوشت از قصابی نخرید. نمی... تا زمانی که مردم از قصابی گوشت میخرند همینه. اکثر میادین میوه گوشت کیلویی ۴۳ هزار تومان میفروشند و یا از فروشگاه های کوروش و جامبو گوشت تازه و ران گوشفندی را دارند کیلویی ۴۳ هزار تومان می فروشند. دولت باید آگاهی به مردم بدهد تا مردم بدونند از کجا و به چه قیمت گوشت تازه بخرند. در ضمن گوشت منجمد را هم به قیمت کیلویی ۲۹هزار تومان می شود تهیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
چه معلوم باشه هوایی رو که منجمد کردند گوشت گاو و گوسفند باشه؟؟قصابی باز مطمئن تره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
نمی... = نمیمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جلو قاچاق روزانه دام وگوسفندان را بگیرید نمیخواهد گوسفند زنده وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
تورخدا قیمت ها رو بر گردونید به قبل ما توان دیگه خرید هیچی رو نداریم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گوشت واجب نیست نخرید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اره به خدا اگر بتونند عالی میشه. این ناشناس هم برای شما جواب داده. منطقشو نشان داده : می گه گوشت واجب نیست نخرید. یه کمم منطق چاشنی پیامتون کنید خوبه والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
چرا هر روز به ما ملت استرس میدهید تا کی باید این وضعیت و مشکلات را تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
منه یه کارگر چطور میتونم مخارج زندگی 5 نفرو بر بیام
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جواب شما رو باید آقایون با وجدانی که حقوق شون ماهی ۱۸ میلیون هست بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ناامیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ما خواستار کاهش قیمت ها هستیم توروخدا قیمت هارو بیارید پایین . ما ملت شرمنده زن و بچه هامون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به فریاد این ملت برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
1800 مصرف یک ساعت کشور هم نمیشه . به ازای هر ایرانی تقریبا" یک گرم . شوخی خوبی بود.
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
۱۸۰۰ تا گوسفند که شهرستان مارو هم جواب نمیده چه برسه به اینکه بخوادقیمت گوشت رو توی کل کشور پایین بیاره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
عجب مسؤلان شوخی داریم....
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۲:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من دیگه به مسئولان امیدی ندارم
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مثل گوشی ها که وارد شد ارزون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اولا کل کشور شده فقط تهران
دوما 1800 دام هر دام بطور متوسط بشه 60 کلیو میشه 108 تن ایا واسه یه کشور 80 میلیونی 108 تن جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۲:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
آقازاده‌ها ، گوشت با دلار4200 می‌خرن و کیلویی 60000 تومن میدن رستوران‌ها، چیزی دست مردم نمیرسه!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
تا وقتی واردات خوراک دام و واردات گوشت هست اوضاع بدتر میشه که بهتر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
هی بگیدوبگیدو بگید. هی وعده بدیدو بدیدو بدید. .چه فایده داره حالا هی وارد کنید.چرا جلوی قاچاقا نمیگیرید چرا رانت خوار را اعدامش نمیکنید.چرا اجازه میدین با سبد غذایی مردم یه عد بازی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
چرا در شهرستانها از گوشت تنظیم بازار خبری نیست .
مگه ما ایرانی نیستیم
شهرهای کوچک ومحروم رو در یابید.
ضمنا ما کارمندا هیچوقت دستمون به این گوشتا نمیرسه چون زمان توزیع سرکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
از مسئولین می خواهیم گوشت را به صورت سهمیه ای با عرضه کوپن توزیع کنن تا همه به طور مساوی بهره مند شوند و از رانت جلوگیری شود. لکن تاثیر بسزایی در کنترل قیمتها خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
کجای دنیا مسئول ارشد میاد میگه من نمیتونم کنترل کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ایران
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۱:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
شما که نمی توانید قیمت هارا ثابت نگاه دارید
هرروز گرونی هروز بی ارزش شدن پول
پس به چه درد مردم میخورید شما همه ی مسولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
به درد اختلاس و دستور دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
کاشکی گوشت دولتی باکیلویی سی تومن عرضه بشه واقعا با این گرونی گوشت امسال فقط خانوادمون ازعیدتاحالا فقط چهار بارتونسته گوشت قرمزبخره با حقوق یه میلیون تومن کفاف هیچی نمیکنه واقعا این گوشت ک نیاز فوری مردم درسفرها هس باید ارزون بشه تا همه اقشار بتونن خریداری کنند؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۷:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
خوش بحالتون شما چهار بار خوردین ما یه بارش هم نتونستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
۱۸۰۰ راس دام زنده وارد می شود؟؟؟!!،
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۰:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
همه چی وارد میکنیم
نخ
نخود
لوبیا
بابا این چه مدیریتی بود این چه تدبیری بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خسته نباشین زیاد وارد کردین به مولا دیگه بریدیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
بابا قیمت گوسفند در ارمنستان و گرجستان و قرقیزستان کیلویی 10 هزار تومنه من نمیدانم مسئولین چرا که جلوی واردات انرا میگیرند کله پاچه و سیرابی را دور میریزند و دل و جگر کیلویی 20 هزار تومنه اونوقت اینجا کله پاچه دستی 200 هزار تومنه و دل و جگر کیلویی 120 هزار و مسئولین لواسان نشین جلوی واردات انرا میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گوشت قرمز کیلویی5 دلارمیشه60 تومن اما دولت با ارز 4200 وارد میکنه میشه 21هت توزیه میشه 29
کاش این مابه التفاوت 20 تومنو میداد به دامدار
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اگر الان جنگ اقتصادی است که از طرف دشمن به کشور عزیزمان ایران تحمیل شده است و تعدادی از هم وطن های ما خصوصا برای اوردن گوشت قرمز از طریق هوایی اقدام و دراین را به شهادت میرسند و کشور شاهد سقوط هواپیما و از دست دادن تعدادی از هموطنان ما میگردد لذا ترویست تنها کسی نیست که فقط با سلاح به جان هموطنان ما بیفتد در این برهه از زمان قاچاقچی در هر لباس که باشد میتواند مصداق یک توریست باشد . فلذا از قوه قضاییه انتظار برخورد قضایی شدید داریم . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خوراک دام را ارزان کنید....
واسطه ها را حذف کنید به خصوص واسطه های خرید شیر....
خوراک دام را جدی بگیرید و مستقیم در اختیار دامداران قرار دهید نه در اختیار تعاونی ها چون اگه آنها واسطه باشند بلاشک فساد پیش می آید....
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۰:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اگر به هر نفر ایرانی در ماه یک کیلو گوشت قرمز بدهید سالا نه یک میلیون تن گوشت نیاز دارم حال انکه تولیدمان نصف این مقدار است حالا قضیه قاچاق هم قوز بالای قوز میباشد دولت با این صد یادویست تن هرگز نمیتواند بازار را تنظیم کند بهتر شفاف اعلام ناتوانی کرده وتا مرغ به این معضل نرسیده مرغ را کوپنی کند گوشت قرمز باشد برای پولدارها زیر خط فقر راکوپن مرغ بدهند.
-
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خب جلوي قاچاق دام رو بگيريد. نخواستيم وارد كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین محترم تو روز روشن میان دام زنده رو اونم نه دونه دونه بلکه گله ای از مرز رد میکنن جلوشو نمیگیرین بعد میرین دام میخرین از خارج کشور باز با سود میارین تو کشور!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
یعنی برای هر 44445 نفر یک گوسفند وارذ کردند بابا این مسئولین را از کجا اوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
هر جا میرم واسه گوشت گوسفند نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گرونی تا کی باید ادامه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
از کجا گوشت بخریم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
فقط وعده و وعید ... ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
غذای ما نون خالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ما نون خالی می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گوشت نداریم چند روزه که دارم نون خالی می خورم فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گوشت نداریم نون خالی می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
به خدا قسم چند ماهه رنگ گوشت ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۰۱:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام و عرض ادب
باز خوبه شما چند ماه گوشت نخودی ما که جند ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
به خدا قسم چند ماهه که گوشت نخوردیم و اصلا نمیتونیم بخریم یعنی نیست که بخریم گرونم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
هر جا میریم هر روزی و هر ساعتی میریم گوشت گوسفند گیرمون نمیاد نیست پیدا نمیشه حتی گرونش اصلا گوشت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
بابا خجالت بکشین بیاین شمال کشور ببینین چقد دام داریم دام وارد کنین دلال پرورش بدین
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۹:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اونی هم اون گوشتی ک وارد میکنه میفرسته بازار ازاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
گوشت های خودمون به خودمون میدن و گرون
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۰۸:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
باید مواظب باشند از این طرف وارد و از آن طرف قاچاق نشود تو شهر ما کشف کردند فاچاقی الاغ ذبح میکنند .شهر شما چطور؟!! از این به بعد توی هر غذاخوری غذا میل نفرمائید مخصوصا چلو کباب و چلو گوشت و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
شکر ولاستیک و مرغ حالا دام توریست بیشتره قانون بزارید هر توریست یک دام هم بیاره چند روز میمونه گوشتش را بخوره ما کم نیاریم
Germany
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۱:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
به ولا اینطوریا نیست گوشت ما با جو ذرت و سویا پروار شده....
Iran (Islamic Republic of)
123
۰۸:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
بازار پره از گوشت اینجا کسی گوشت نمیخره مونده رو دستشون کمبود نیست کسی توان خرید نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۸:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
هر موقع وعده می دهید که هیچ مشکلی نداریم تمام بدنمان به لرزه می افتد چون باید خودمان را برای یک سونامی بزرگ گرانی آماده کنیم
تو را خدا دیگه وعده ندید دیگه امید ندید بسمونه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
زمانی مشکلات ما حل میشود که حرکت شجاعانه یکی ازشهر داران ژاپن که قول داده بود نتوانست به قولش به موقع عمل کند رفت خودشو کشت سرمشق مسولان محترم قرار بگیرد دیگه کسی وعده الکی به مردم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اصلا چه فایده ای داره تحت فشار باشیم در حالی که همین الان میتونستن وضعیت مردم رو به راحتی خوب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
باتوجه به افزایش بی رویه گوشت وتقربیا همه کالاهای اساسی مردم چرا حقوق کارمندان را 20درصد اضافه می کنید با این تورم دربعضی مواردی 100درصدی گارگران وکارمندان دیگرقدرت خرید ندارند با ید همراه با تورم وگرانی حقوق ودست مزدها افزایش یابد
آخرین اخبار