شیخ الاسلامی، معاون میراث فرهنگی گفت:بعید است که موزه آسیاب پیش از فرارسیدن سال آینده افتتاح شود، اما با توجه به جذابیت این موزه به نظر می‌رسد که شرایطی برای بازدید نوروزی مردم و گردشگران فراهم شود.

موزه آسیاب در یوسف آباد افتتاح می‌شودبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موزه آسیاب در یوسف آباد افتتاح می شود.این آسیاب در گذشته نان مناطق شمالی تهران را تامین و در دوره خشکسالی مشکل مردم را برطرف می کرد اما بعدها یعنی از سال۱۳۴۰یا ۱۳۴۵به بعد جلوی آب جاری در آسیاب گرفته شد و از کار افتاد اما بعدها با همت مالک آسیاب و سازمان میراث فرهنگی قرار بر این شد که مکان تبدیل به یک موزه برای آسیاب شود.در این موزه که به زودی با تکمیل اعتبار تاسیس خواهد شد،یک گالری موزه هم تاسیس می شود.

شیخ الاسلامی،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت:اگرچه بعید است که موزه آسیاب پیش از فرارسیدن سال آینده افتتاح شود اما با توجه به جذابیت این موزه به نظر می رسد که شرایطی فراهم شود تا مردم و گردشگران بتوانند در تعطیلات نوروزی از موزه بازدید کنند.

معمارزاده،کارشناس میراث فرهنگی نیز از شهرداری درخواست کرد که محیط سبز پشت موزه را به محیط آسیاب و پارک نظامی گنجوی متصل کند تا موزه آسیاب شرایط بهتری برای پذیرایی از بازدیدکنندگان داشته باشد.

وی افزود:نانوایی که در کنار موزه آسیاب قرار گرفته نیز نان های محلی تهران و سراسر نقاط کشور را خواهد پخت تا مردم بتوانند در کنار بازدید از موزه، با نان های محلی ایران و نیز با روند تهیه نان آشنا شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناطق گردشگری ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.