مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با علف‌های هرز در ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم استان خبر داد..

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: به منظور مقابله با علف‌های هرز مزارع گندم و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، تاکنون مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم مازندران انجام شد.

وی ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۴ هزار و ۴۳۶ هکتار، علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۵ هزار و ۷۳۷ هکتار و توام در ۲ هزار و ۸۲۸ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد.

زاغی از مبارزه با حلزون در ۶۴۴ هکتار از مزارع گندم استان در سال زراعی امسال خبر داد.

وی گفت: ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های مازندران امسال زیر کشت گندم پاییزه رفت و از مزارع گندم آبی و دیم استان، بیش از ۱۴۰ هزار تن گندم برداشت شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت مبارزه زمستانه برای کاهش جمعیت زمستان‎گذران آفات و عوامل بیماری زای درختان میوه هسته دار و دانه دار نظیر هلو، شلیل، سیب، گلابی و سایر درختان، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال، زمان مناسب شروع مبارزه زمستانه در باغ‌های سیاه ریشه استان از ۱۰ بهمن ماه به مدت ۳ هفته است.

عبدالرحمن زاغی افزود: باغداران قبل از مبارزه زمستانه به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه و بر اساس مشاوره و توصیه‌های کارشناسان، اقدامات کنترلی را انجام دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از اثرات سوء احتمالی، قبل از مبارزه زمستانه به زنبورداران منطقه اطلاع رسانی شود تا نسبت به جابجایی کندو‌ها و رعایت نکات ایمنی اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار