معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابورتوانسته است در سال گذشته

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گفت:   دانشکده علوم پزشکی نیشابور با تدوین و انتشار بیش از ۱۰۰ مقاله پژوهشی در سال، در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مجاور خود، در رتبه‌های نخست قرار گرفته است .

چهره ماندگار علوم پزشکی ایران با اشاره به پیشرفت چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، بیان داشت: با توجه به گسترده بودن ظرفیت‌های پژوهشی در نیشابور، با انسجام و تلاش بیشتر و بهره گیری از این ظرفیت ها، خواهیم توانست رشد بیشتر و سریعتر دانشکده علوم پزشکی را در شاخص‌های مختلف شاهد باشیم.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش و ایام دهه فجر، افزود: یک سال پیش از انقلاب اسلامی تعداد کل مقالات علمی و پژوهشی ایران در مجلات بین المللی، ۶۷۰ عدد بوده است. این تعداد الان با افزایش خیره کننده به ۵۱ هزار عدد رسیده است که همین پیشرفت، سب درخشش ایران اسلامی در بین تمام کشور‌های منطقه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اکنون با تدوین و انتشار ۲۲ درصد از تولیدات علمی کشور‌های اسلامی، در سال‌های متمادی به عنوان پرچمدار تولید علم و رتبه نخست تولید علم در بین کشور‌های اسلامی بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ۱۰ درصد از تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در وزرات بهداشت و درمان حضور دارند، ولی میزان تولیدات علمی این وزارت، بیش از ۳۰ درصد از کل تولیدات علمی کشور است که این نشان از همت والا و تلاش مثال زدنی خانواده بزرگ وزارت بهداشت است.

انتهای پیام //م. ص

رشد علمی داشگاه علوم پزشکی نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.