وزیر آموزش و پرورش از رایزنی با سازمان امور اداری و استخدامی برای حل مشکل استخدامی دانشجومعلمان در سال‌های آتی خبر داد.

بطحاییبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نواختن زنگ انقلاب و در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح شهاب در مدارس اظهار کرد: طرح شهاب همچنان در دستور کار است و تنها روش شناسایی استعداد‌های دانش آموزان محسوب می‌شود که با قدرت آن را دنبال می‌کنیم.

وی درباره وضعیت استخدامی دانشجومعلمان ادامه داد: اختلاف برداشت حقوقی از اسناد بالادستی وجود دارد که امسال برطرف شد و برای سال آینده هم رایزنی می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید، تمام تلاش می‌کنیم تا براساس قانون متعهدین خدمت استخدام به طور رسمی آزمایشی باشد.

برای توزیع شیر تخصیص اعتبار نداشتیم

وزیر آموزش و پرورش درباره توزیع شیر در مدارس گفت: برای امسال تخصیص اعتبار نداشتیم و تا زمانی که تخصیص نباشد نمی‌توانیم توزیع را انجام دهیم، اما امیدواریم از حیث درآمد‌های خزانه بتوانبم اعتباراتی را دریافت کنیم تا حداقل در یک ماه باقی مانده امسال توزیع شیر در چند نوبت داشته باشیم.


بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره نسبت دنش‌آموزان دختر در کل کشور گفت: تعداد دانش‌آموزان دختر رشد خوبی داشته است، این موضوع در مورد دانش‌آموزانی که در مناطق عشایری زندگی می‌کنند و آن‌هایی که استثنایی هستند و در گذشته توانایی درس خواندن را نداشتند، صدق می‌کند، البته امروز پوشش مدارس مختص به آن‌ها افزایش داشته است.

باید با شتاب بیشتری آموزش و پرورش را تقویت کنیم

وی با بیان اینکه تمام موضوعات پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب است، گفت: با وجود آن که پس از انقلاب موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی داریم و باید بتوانیم با شتاب بیشتری حوزه آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

بطحایی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش اظهار کرد: به لطف خدا در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است و به دنبال این هستیم تا شایستگی افراد را مد نظر قرار دهیم و انگیزه و توانمندی نیروی انسانی را در حوزه آموزش و پرورش بالا ببریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان بودجه آموزش و پرورش گفت: با مساعدت نمایندگان مجلس و در حوزه طرح‌های عمرانی و تجهیزات میزان بودجه خوب بوده است؛ سال آینده با وجود کمبود‌هایی که به صورت ناجوانمردانه از سوی دشمنان به ما اعمال شده است می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم.

جزئیات  لغو حکم مدیر آموزش و پرورش در استان مازندران

وی با اشاره به لغو حکم مدیر آموزش و پرورش در استان مازندران بیان کرد: برای انتصاب مدیران استانی و منطقه‌ای رویه‌های مخصوصی باید طی شود، اما متأسفانه برای این حکم خاص رویه‌ها به درستی طی نشده‌اند و به همین دلیل حکم لغو شد.

بطحایی ادامه داد: لغو حکم این مدیر متخلف از نشانه‌های استقلال آموزش و پرورش است، دستگاه ما با یک میلیون پرسنل شاغل و دارا بودن حدود ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش گسترده است و اگر رویه‌های آن به درستی اجرایی نشود قطعا به اختلال می‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تألیف کتب‌ درسی و همکاری معلمان در این حوزه گفت: در فرایند برنامه درسی از نظرات معلمان استفاده می‌کنیم و اشکالاتی که آن‌ها از سرفصل‌های درسی می‌گیرند در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، البته برخی از این اشکالات چندان جدی نیستند.

وی ادامه داد: قول می‌دهم که نظرات معلمان در گروه‌های بررسی مورد توجه قرار بگیرد.

بررسی زبان‌های قومی در کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی

بطحایی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در بخش زبان‌های قومی اظهار کرد: پیشنهاد ما در این حوزه آماده شده است و به دنبال این هستیم تا در کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.