پروژه احداث موزه باستان شناسی شهرستان بوکان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، صبح امروز با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،صبح امروز (شنبه) همزمان با آغاز برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه ساخت موزه باستان شناسی شهرستان بوکان، در زمینی به مساحت ۱ هزار و ۶۴۷ متر مربع، با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ زنی شد.

در حاشیه این مراسم جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اعلام اینکه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه باستان شناسی بوکان مصوب شده است و در سه طبقه نیز احداث می‌شود، اظهار داشت: این موزه‌ها می‌تواند به عنوان مقاصد گردشگری مطرح شده و باعث افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران ورودی استان شود.

وی افزود: احداث ۱۲ عنوان موزه جدید در سطح در استان در حال پیگیری است که موزه صلح سردشت، طب و مدرسه از جمله‌ی این موزه‌ها هستند.

جباری تصریح کرد: از پیگیری‌های فرماندار بوکان و مساعدت شورای اسلامی شهر بوکان در واگذاری زمین این موزه تشکر می‌کنم.

اسماعیل رحیمی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه در تشریح مشخصات این پروژه، با اشاره به اینکه این موزه به صورت موزه‌ای تخصصی احداث می‌شود و بخش‌هایی همچون مخزن اشیا، آزمایشگاه مرمت آثار و اشیا، تاسیسات، نمازخانه، گالری و نمایشگاه، انتشارات، فروش بلیط، نگهبانی، سالن اجتماعات، سالن اصلی نمایشگاه آثار، لابی و بخش پژوهش می‌باشد، تاکید کرد: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های شهر بوکان، این موزه تاثیر بسزایی در جذب گردشگر در آینده نزدیک خواهد داشت.

این موزه در منطقه گردشگر پذیر بلوار ساحلی شهر بوکان، ما بین هتل ایزدی و پمپ CNG شهرداری احداث خواهد شد که زمین آن نیز توسط شهرداری بوکان به میراث فرهنگی برای احداث این پروژه، واگذار گردیده است.

پژوهش در آثار و شواهد برجای مانده از گذشته انسان و محیط زیست و گردآوری و نگه­داری، بهره برداری معنوی، به نمایش گذاردن آثار به منظور بررسی و بهره وری، از جمله اهداف احداث موزه‌ها در کشور است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/م
 

کلنگ زنی موزه در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.