استاندار کرمانشاه گفت : در دهه فجر انقلاب اسلامی هزار و ۱۴۹ طرح با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری می‌رسد که ۹۳۳ طرح آن با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : سایر طرح‌ها هم در بخش اقتصادی است که هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها هزینه شده است.

وی گفت : همچنین تعدادی طرح با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

وی در عین حال با بیان اینکه برخی طرح‌ها از جمله آزادراه کرمانشاه-حمیل در لیست طرح‌های افتتاحی محاسبه نشده، گفت: عملیات اجرایی این طرح به احتمال زیاد روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود که پلیس راه بیستون را به حمیل متصل می‌کند.

بازوند اعتبار این آزادراه را یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قرار است ۷۰ درصد از این اعتبار توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت تامین شود.

آزادراه همدان- کرمانشاه طرح دیگری بود که بازوند به آن اشاره و عنوان کرد: هزینه این طرح ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که قرار است نیمی از آن توسط بخش خصوصی تامین شود، اما مذاکره درباره اجرای آن همچنان ادامه دارد و در نهایت هر تصمیمی درباره آن باید در هیات دولت تصویب شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره کوتاهی به خدمات انقلاب اسلامی کرد و گفت: با وجود تهدید‌ها و فشار‌های مستمر دشمنان علیه ملت ایران و تبلیغات پردامنه برای ایجاد یاس و القای ناکارآمدی در جامعه، بحمدالله خدمات انقلاب و دستاورد‌های آن افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تلاش‌های مناسبی برای تبیین این دستاورد‌های بزرگ نشده است، گفت: انتظار است که اصحاب رسانه این واقعیات و خدمات گسترده را به نحو احسن به مردم و نسل‌های مختلف معرفی کنند

وی در ادامه به پیشرفت‌های کشور تنها در حوزه تولید برق اشاره و اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق تولیدی کشور از هفت هزار مگاوات در سال ۵۷ به ۸۰ هزار مگاوات در سال جاری رسیده است که با در نظر گرفتن نسبت جمعیت رشد ۱۲ برابری را نشان می‌دهد. همچنین تولید برق اتمی هم از صفر به هزار مگاوات رسیده است.

به گفته بازوند، تعداد مشترکان برق هم از ۳.۴ میلیون نفر در سال ۵۷ به ۳۵ میلیون نفر در سال ۹۷ رسیده است.

وی تاکید کرد : تولید برق کشور از رتبه ۳۸ دنیا در سال ۵۷ به رتبه ۱۴ دنیا رسیده ایم.

 

 

انتهای پیام/د

هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها هزینه شده است

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.